رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد:
رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با بیان اینکه میزان مصرف روزانه گوشت دام سبک و سنگین استان یزد تقریبا 100 تن است گفت: 90 درصد گوشت قرمز استان یزد وارداتی است.
کد خبر: ۷۰۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 09 January 2019

علی ملک ثابت در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد به تشریح وضعیت دام و گرانی گوشت مصرفی مردم در بازار پرداخت و اظهار داشت: 90 درصد از دام مورد نیاز استان برای تامین گوشت از استان‌های دیگر مانند فارس، خراسان و کردستان وارد می شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرفی برای هر نفر 11 کیلوگرم است ادامه داد: گرانی و کم بودن گوشت قرمز در بازار موجب شده تا آشپزان و رستوران ها به گوشت منجمد برای پخت و پز روی بیاوردند.

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با بیان اینکه استان های دیگر نیز در تامین گوشت قرمز با مشکل مواجه هستند اضافه کرد: فارس، خراسان و کردستان نیز در تامین دام خود مشکل دارند و باید برنامه ای باشد تا وابستگی دارمی به استان ها را کم کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی دامداری ها و عدم توانای در ادامه فعالیت اظهار داشت: به دلیل گرانی نهاده های دامی بسیاری از دامداران استان تعطیل شده و کارگرانی که در این دامداری ها فعالیت داشتند نیز بیکار شدند.

ملک ثابت با بیان اینکه نهاده های دامی نیز وارداتی است و نرخ دلار و نوسانات ارز روی آن تاثیر زیادی دارد عنوان کرد: جو مورد نیاز دام از روس، کاه از استان کرمانشاه و علوفه از استان فارس تامین می شود که دامداران نیز در تامین خوراک دام مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه به تمهیداتی برای تامین نهاده های دامی ارزان قیمت نیاز است افزود: باید برای تامین گوشت مورد نیاز مردم نهاده های دامی را ارزان در دسترس دامداران قرار دهیم و ثبات قیمت داشته باشیم تا تامین گوشت به آسانی مهیا شده و مردم مشکلی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با بیان اینکه گوسفند و گوشت قرمز کلا خیلی کم است عنوان کرد: روزانه 100 تن گوشت برای استان نیاز است که سه هزار راس دام سبک و 30 راس دام سنگین می شود و که عمدتا وارداتی است.

وی قاچاق دام را از مشکلات و دلایل اصلی در قیمت گوشت برشمرد و تصریح کرد: خارج از کشور گوشت دامی به قیمت هر کیلو 17 دلار عرضه می شود از این رو دام زنده به کشورهایی نظیر عراق قاچاق می شود.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار