رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: روزانه بطور متوسط 400 تن انواع نهاده های دامی و کودهای شیمیایی وارد این استان می شود و مشکلی در تامین نهاده های دامی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 09 January 2019

سیدجمال سجادی پور در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد در خصوص وضعیت نهاده های دام و طیور اظهار داشت: روزانه هزار تن نهاده باید به استان وارد شود که خوشبختانه اینگونه بوده و آماری که الان داریم و نهاده هایی که از بندر حمل می شود در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از 10 دیماه میزان هزار و 100 تن ورودی داشتیم ادامه داد: از 12 تا 16 دی توقف ورود داشتیم که به دلیل نوسانات نرخ ارز بوده و بارگیری و انتقال صورت نمی گرفت اما الان روزی 400 تن به استان حمل می شود و مشکلی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: از محل صندوق برای بخش خصوصی و کمک به بخش کشاورزی نیز توزیع شده که حدود 1000 تن جو، 1500 تن ذرت و 1000 تن سویا بوده است.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا در بخش کشاورزی تاثیرات مخربی در اشتغال و رونق این بخش دارد بیان داشت: این سازمان در پایش توزیع اقلام نیز تلاش خواهد کرد تا مشکلی رخ ندهد.

سجادی پور میزان مجموع ذخیره سازی نهاده های دام و طیور را 14 هزار و 500 تن اعلام کرد و اظهار داشت: 6 هزار و 500 تن نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده که در حال انتقال و حمل به استان است.

وی یادآور شد: همچنین به شرکت ها اعلام شده که نسبت به توزیع نهاده های دام و طیور از محل ذخایر خود اقدام کنند و تولیدکنندگان از نظر تامین این نهاده ها اطمینان خاطر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد موجودی شرکت پشتیبانی دام را 10 هزار تن برشمرد و افزود: مجموعه ذخایر استان نشان می دهد وضعیت خوب است و مشکلی در تامین نهاده ها نداریم.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار