مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۳۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در یزد وجود دارد، از پیگیری اخذ جبران خسارت وارده به آبخوان‌های یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 09 January 2019

محمدرضا حکیمی در نشست بررسی وضعیت آب‌خوان‌ها تعداد چاه‌های غیرمجاز استان را 310 حلقه عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین تعداد چاه‌های غیرمجاز در دشت یزد - اردکان است که یکی از حیاتی‌ترین دشت‌های استان بوده و بیش از 75 درصد جمعیت استان و صنایع مهم نیز در این دشت مستقر است.

وی ادامه داد: از سال 90 تا کنون، 209 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است که این اقدام موجب صرفه‌جویی به میزان 9.5 میلیون متر مکعب آب شده است.

حکیمی توقیف 227 دستگاه حفاری غیرمجاز، جلوگیری از حفر 192 مورد چاه غیرمجاز و پلمپ 218 مورد چاه‌های دارای اضافه برداشت را از دیگر اقدامات انجام شده از سال 90 تاکنون عنوان کرد.

وی عنوان کرد: استان یزد دارای 19 دشت یا محدوده مطالعاتی است که از این تعداد 12 دشت ممنوعه و هر سال با افت مستمر سطح آب زیرزمینی مواجه هستند.

حکیمی ادامه داد: همچنین 4 دشت در استان، دشت ممنوعه بحرانی به شمار می‌آیند که در این مناطق علاوه بر افت سطح آب زیر زمینی، کیفیت آب کاهش پیدا کرده و نشست زمین نیز رخ داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار