استاندار یزد مطرح کرد
استاندار یزد با اشاره به اینکه ضروری است که یک شبکه توزیع مناسبی برای برخورداری همه اقشار جامعه به‌ویژه کم برخوردار به وجود آید، گفت: اقدامات دستگاه‌ها در تنظیم بازار در جامعه به‌صورت جدی انعکاس یابد.
کد خبر: ۷۰۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 09 January 2019

محمدعلی طالبی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد که در سالن حمیدیای استانداری برگزار شد، گفت: درواقع با توجه به حساسیت این کارگروه ضرورت دارد تا توجه‌ها به سمت این حوزه کشیده شود؛ چراکه به اعتقاد بنده این جلسه در شرایط فعلی بایستی به‌صورت جدی تشکیل شود و همچنین در راستای پیگیری مصوبات بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: مردم نسبت به شرایط کشور تا حدودی توجیه هستند و دریافته‌اند که در پی این شرایط بوده که قیمت‌ها افزایش یافته؛ اما ممکن است که خیلی نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایی که در این راستا در حال انجام است، اطلاع نداشته باشند که تأکید بنده بر این است که هر روزه گزارش‌های لازم در این راستا ارائه شود تا مردم در جریان کامل قرار گیرند.

استاندار یزد با تأکید بر ضرورت هم‌نوایی بیشتر بین مجموعه دستگاه‌های دولتی، صاحبان تریبون و مردم، اظهار داشت: مردم در حال حاضر بایستی احساس مشترکی در راستای اقدامات تنظیم بازار داشته باشند و در جریان قرار گیرند، لذا ضرورت دارد اقدامات دستگاه‌ها در تنظیم بازار در جامعه به‌صورت جدی انعکاس یابد.

طالبی در ادامه بیان داشت: موضوعی که قابل‌تحمل نیست و امیدواریم که این مهم وجود نداشته باشد، ضعف نظارت و کمک‌کاری در حوزه دستگاه‌های مختلف در تنظیم بازار است که این مهم بایستی مورد اهتمام ویژه قرار گیرد که با این اتفاق بدون تسامح برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه ضرورت دارد تا آمادگی بیشتری برای کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها وجود داشته باشد، عنوان کرد: درواقع ما هیچ قیمتی را نمی‌توانیم بالاتر از نرخ مصوب کشوری تصویب کنیم؛ چراکه ممکن است دارای بازتاب‌های مختلفی باشد؛ لذا اهتمام ما بایستی برای کاهش قیمت‌ تولید بیشتر باشد تا دامداران و تولیدکنندگان نیز ضرر نکنند که در این راستا بایستی مدیریت مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش شفافیت در تمامی فعالیت‌ها، ارائه گزارش‌ها و توزیع اقلام مصرفی مردم، تصریح کرد: در این راستاست که دستگاه‌های اجرایی هرگز با برخی اتهامات مواجه نمی‌شوند؛ همچنین ضروری است که یک شبکه توزیع مناسبی برای برخورداری همه اقشار جامعه به‌ویژه کم برخوردار به وجود آید؛ چراکه ممکن است اقلام توزیع شده به دست اقشار پایین جامعه نرسد.

استاندار یزد با تأکید بر تقویت نظارت بر قیمت‌های بازار، خاطرنشان کرد: درواقع نظارت موضوعی نیست که بر عهده یک‌نهاد باشد و این مهم کاری جمعی است که انتظار داریم که اتحادیه‌های صنفی فعال‌تر در این حوزه وارد شوند؛ همچنین بایستی توجه داشت که هرچه قدر که نظارت‌ها به بخش غیردولتی واگذار شود، بسیار تأثیرگذار است.

طالبی اضافه کرد: در این شرایط فعلی ضروری است که در راستای تولید مرغ و گوشت گوسفند، اگر ظرفیت‌های خالی برای تولید وجود دارد و مشکلات آن‌ها قابل‌حل است، این ظرفیت‌ها فعال شوند و تا پایان سال شاهد افزایش تولید در استان باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه توزیع مناسب شکر بایستی باقیمت مصوب در استان شکل گیرد، یادآور شد: همچنین در این شرایط ضروری است که در بحث خروج دام زنده از استان اعمال محدودیت‌هایی صورت گیرد تا استان در این راستا از شرایط مناسبی برخوردار باشد؛ همچنین در بحث توزیع نهاده‌های دام و طیور ضروری است که شفافیت لازم صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار