کلنگ دومین پارک آموزش ترافیک یزد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در پارک کوهستان به زمین خرد.
کد خبر: ۷۰۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 09 January 2019

«محمود دهقان» در حاشیه این مراسم با بیان این که استان یزد فقط یک پارک آموزش ترافیک دارد، اظهار کرد:‌ در حال حاضر سالانه حدود 25 هزار با رده سنی پنج تا 9 سال از تنها پارک ترافیک یزد استفاده می‌کنند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با اشاره به این که درخواست‌ها برای استفاده از پارک آموزش ترافیک بسیار زیاد و بیش از ظرفیت موجود است، افزود: 12 هزار نفر از دانش‌آموزان مازاد ظرفیت درخواست استفاده از خدمات آموزشی پارک ترافیک یزد را دارند.

این مسئول گفت: بعد از بررسی‌های مختلف ساخت دومین پارک آموزش ترافیک در دستور کار شهرداری قرار و با جانمایی‌ کارشناسی پارک کوهستان برای ایجاد پارک آموزش ترافیک انتخاب شد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی به رانندگان حمل و نقل عمومی و آموزش شهروندی در راستای ترافیک، از جمله خدمات تعریف شده برای دومین پارک آموزش ترافیک شهر یزد است.

دهقان با بیان این که فاز یک دومین پارک آموزش ترافیک یزد که شامل محوطه سازی و سینمایی سه بعدی است، اول فرودین ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد،‌ خاطرنشان کرد: افزایش رده سنی از دیگر ویژگی‌های این پارک است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دومین پارک آموزش ترافیک یزد با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع ساخته می‌شود.

لزوم آموزش ترافیک در از دوران کودکی

سرهنگ«محمد پورشمس» رییس پلیس راهور استان یزد در این مراسم رفتار بد ترافیکی را معضلی جدی برای شهروندان دانست و بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده بسیاری از افراد در جریان تخلف خود نیستند.

وی با بیان این که تلاش برای تغییر نگرش فرهنگ ترافیکی امروی ضروری و حائز اهمیت است، افزود: آموزش با هدف تغییر نگرش از جمله موثرترین راهکار برای اصلاح رفتار ترافیکی در یزد است.

سرهنگ پورشمس در پایان تلاش برای تداوم و پایداری در تغییر نگرش را ضروری دانست و تأکید کرد:‌ آموزش رفتار صحیح ترافیک باید از دوران کودکی انجام شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار