معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: استان یزد به دلیل محدودیت آب و کشاورزی قطعاً نمی‌تواند قطب تولیدکننده دام باشد ولی اگر استان یزد به‌عنوان پایگاه واردات دام زنده در کشور جا بیفتد، بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۰۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ 09 January 2019

علی زینی‌وند در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد، گفت: درواقع به دلیل اینکه این جلسات به‌صورت هفتگی با این روند و ساختار امری دشوار است، چند کمیته در راستای کنترل قیمت‌ها در تمامی حوزه‌ها تشکیل شده و تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار به‌گونه‌ای است که حداقل بایستی یک تسلطی بر روی روند بازار شکل گیرد، افزود: خوشبختانه تاکنون دستگاه‌های نظارتی استان در این حوزه فعالیت‌های خوبی را داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای که با تلاش این همکاران و البته فرهنگ حاکم بر مردم یزد وضعیت کنترل و تنظیم بازار استان یزد در مقایسه با سایر استان‌های هم‌جوار همیشه بهتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تأکید بر اینکه استان یزد به دلیل محدودیت آب و کشاورزی قطعاً نمی‌تواند قطب تولیدکننده دام باشد، تصریح کرد: گوشت منجمد در استان یزد تاکنون متقاضی نداشته است؛ اما متقاضی آن در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ لذا در این راستا تا پایان سال جاری بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با توجه به ظرفیت بالای فرودگاه استان یزد، بر واردات دام زنده اهتمام داشته باشیم؛ چراکه با توجه به وضعیت قاچاق حاکم بر کشور، این مهم می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

این مقام مسئول در پایان ادامه داد: اگر استان یزد به‌عنوان پایگاه واردات دام زنده در کشور جا بیفتد، بسیار حائز اهمیت است؛ گرچه این کار اقدامی بسیار دشوار است، اما اگر انجام شود بسیار مطلوب است و در این راستا بایستی بیش از پیش تلاش کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار