مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی:
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: حدود 95 درصد واحدهای دامداری و پرورش گاو شیری، بز و گوسفند این استان فعال هستند.
کد خبر: ۷۰۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 07 January 2019

 عباس تیموری تعداد گوسفند و بز استان را 802 هزار و 449 راس، گاو و گوساله را 140 هزار و 885 رأس و شتر را 15 هزار نفر، اسب و تک سم را هشت هزار و 85 سر ذکر کرد.
وی اضافه کرد: 518 واحد صنعتی پرورش گاو شیری با ظرفیت 18 هزار و 494 راس، 541 واحد نیمه صنعتی پرورش گاو شیری با ظرفیت 6 هزار و 437 راس در استان دایر است.
تیموری همچنین از 45 واحد صنعتی گوساله پرواری با ظرفیت پنج هزار و 380 راس و 197 واحد نیمه صنعتی پرورش گوساله پرواری با ظرفیت چهار هزار و 446 در استان خبر داد.
به گفته مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد ، 112 واحد صنعتی پرورش بره پرواری با ظرفیت 59 هزار و 495 راس، و 470 واحد نیمه صنعتی پرورش بره پرواری با ظرفیت 47 هزار و 902 راس در استان فعال است.
تیموری درباره میزان تولیدات دامی هم اظهار داشت: تولید گوشت قرمز سال گذشته 18 هزار تن و شیر تولیدی 282 هزار تن بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون دامداری تعطیل شده در یزد وجود ندارد ، تامین نهاده‌ها، نبود انبار‌ استاندارد ذخیره سازی محصول و فروش محصول تولیدی مانند شیر به دلیل مازاد بر نیاز را عمده‌ترین مشکل دامداران عنوان کرد.
این مسئول درباره تاثیر صادرات دام بر افزایش قیمت گوشت هم اظهار داشت: هم اکنون مجوز صادرات دام وجود ندارد، ولی قاچاق دام از مرز‌های کشور تا حدودی در گرانی گوشت تاثیرگذار است.
وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت دلار بر فعالیت دامداری‌ها یاد آور شد: افزایش قیمت دام، نهاده‌های دامی مورد نیاز، وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های دامپروری، محصول تولیدی، کرایه حمل و نقل نهاده‌های دامی، افزایش دستمزد‌ها به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت داروها، واکسن‌ و کالا‌های بهداشتی از جمله مواردی است که در پی افزایش قیمت دلار صنعت دامپروی استان را تحت تاثیر قرار داده و می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار