زمستان امسال در حالی که در اغلب نقاط کشور بارش‌های جوی گزارش می شود، در یزد خشک و بی بارندگی است و تاکنون سهم شهر یزد از این فصل فقط سرما بوده است.
کد خبر: ۷۰۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 07 January 2019

اگر بر پاییز و زمستان امسال استان یزد مروری کوتاه داشته باشیم، تنها مناطق کوهستانی استان یزد بارش های پراکنده باران و گاهی برف را داشته اند و در شهر و شهرستان یزد به جز یکی دو مورد بارش پراکنده و کوتاه مدت باران، هیچ بارشی رخ نداده و حتی برخی روزهای زمستان یزد، کاملا بهاری بوده است.

گرچه برخی روزهای زمستان یزد کاملا آفتابی است، اما با غروب آفتاب، سرمای خشک، زمستان را به یزدیها یادآوری می کند.

اکنون نیز یزدیها چشم انتظار بارش باران هستند اما تا این لحظه، سهم یزد از زمستان تنها سرما بوده و حداقل در شهرستان یزد هیچ بارشی گزارش نشده است.

کارشناس پیش بینی وضعیت هوای استان یزد با اشاره به نقشه های آینده نگری هوای این استان، گفت: طی یکی دو روز آینده نیز در یزد هیچ بارشی پیش بینی نمی شود.

سیدعباس میرحسینی خاطرنشان کرد: هوای امروز یزد کمی ابری همراه با افزایش دما، در بعدازظهر با افزایش ابر و افزایش سرعت باد همراه خواهد بود.

وی عنوان کرد: فردا نیز هوای یزد قسمتی ابری همراه با کاهش دما، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

میرحسینی با بیان اینکه کمینه هوای شهر یزد امروز چهار درجه و فردا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود، افزود: بیشینه هوا نیز امروز به ۲۳ و فردا به ۲۱ درجه خواهد رسید.
وی یادآور شد: امروز سردترین نقطه استان یزد، گاریز با ۵- درجه است که فردا دمای هوا در این منطقه به یک درجه می رسد.

میرحسینی، گرمترین نقطه استان یزد را نیز بافق اعلام کرد و گفت: دمای هوا امروز در گرمترین ساعات روز در این شهرستان به ۲۶ درجه خواهد رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار