دادستان عمومی و انقلاب یزد:
​دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با توجه به حساسیت بافت تاریخی به‌عنوان مرکز ثقل گردشگری، اصلاح و مرمت این منطقه باید در یک طرح دقیق و جامع تعریف شده و با نظارت کامل به صورت دقیق اجرا شود.
کد خبر: ۷۰۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 07 January 2019

علی‌اکبر شمس در بازدید از میدان امیر چخماق و محدوده پروژه بازسازی محوطه این میدان تاریخی اظهار داشت: در اجرای هر طرح ابتدا لازم است ابعاد فنی و زیر ساختی مورد مطالعه لازم صورت گیرد تا از دوباره کاری و اتلاف وقت، سرمایه و منابع انسانی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: عدم دقت لازم در در اجرای کار و دوباره کاری‌ها در این زمینه هم موجب تشویش اذهان نسبت به مجموعه شورای شهر و شهردای می‌شود و هم زحمات مجموعه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

این مقام قضایی، درباره مسئله میدان امیر چخماق که بر اساس گزارشی به دادستانی نیز اعلام شد، اظهار داشت: با پیگیری موضوع و حضور در محل مشخص شد عدم جمع آوری بتُن کف حوضچه آب در طرح آبنمای سابق و تبدیل همان حوضچه به باغچه و عدم آبکشی مناسب موجب خشکیدن گُلکاری های باغچه بوده است.

شمس بیان داشت: این امر باعث شده دوباره این محوطه شاهد عملیات عمرانی جهت جمع‌آوری بتُن کف حوضچه سابق باشد که در همین مورد چنانچه از قبل دقت بیشتری صورت می‌گرفت نیاز به بازسازی مجدد نبود.

وی تصریح کرد: در این مورد ضعف اطلاع‌رسانی نیز مزید بر علت شده و واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌ای استان پیرامون این مسئله به وجود آورده که چنانچه قبل یا هم زمان با گود برداری و عملیات بازسازی اطلاع رسانی دقیقی صورت می‌گرفت از بسیاری از بدبینی‌ها و جوسازی‌ها جلوگیری می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به حساسیت منطقه تاریخی و گردشگری یزد در بافت قدیم، تأکید کرد: لازم است شهرداری با توجه به حساسیت ناحیه تاریخی و اینکه مجموعه امیرچخماق، خیابان قیام و بازار یزد که به نوعی ویترین مدیریت شهری یزد است، طرح جامعی ارائه دهد.

شمس ادامه داد: طرح جامع باید با حضور اساتید فن، کارشناسان و صاحب نظران، تعریف و نظارت و اجرا شود تا دوباره لازم نباشد در اندک مدتی با تغییر مدیریت مجدداً تعمیرات شروع شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه شهرداری، ابراز داشت: برای داشتن شهری امن، آرام، زیبا و دلپذیر همه باید دست در دست یکدیگر تلاش نموده و این امانت تاریخی را به آیندگان بسپاریم.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار