مدیر امور دام جهاد کشاورزی خبر داد؛
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان این که در حال حاضر واحد دامداری تعطیل شده در استان نداریم گفت: 90 تا 95 درصد واحدهای دامداری و پرورش دهنده گاو شیری، گوسفند و بز در استان یزد فعال هستند .
کد خبر: ۷۰۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 06 January 2019

«عباس تیموری» در خصوص وضعیت دامداری‌های استان اظهار کرد: حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از واحد‌های دامداری و پرورش دهنده گاو شیری، گوسفند و بز ل در استان فعال هستند .

وی افزود: تعداد دام سبک استان (گوسفند و بز) ۸۰۲ هزار و ۴۴۹ راس، تعداد دام سنگین استان (گاو و گوساله) ۱۴۰ هزار و ۸۸۵ رأس و شتر ۱۵ هزار نفر و اسب و تک سمیان هشت هزار و ۸۵ سر است .

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۵۱۸ واحد صنعتی پرورش دهنده گاو شیری با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۹۴ راس، ۵۴۱ واحد نیمه صنعتی پرورش دهنده گاو شیری با ظرفیت شش هزار و ۴۳۷ راس، ۴۵ واحد صنعتی پرورش دهنده گوساله پروری با ظرفیت پنج هزار و ۳۸۰ راس و ۱۹۷ واحد نیمه صنعتی پرورش دهنده گوساله پرواری با ظرفیت چهار هزار و ۴۴۶ در استان وجود دارد .

تیموری تصریح کرد: همچنین ۱۱۲ واحد صنعتی پرورش بره پرواری با ظرفیت ۵۹ هزار و ۴۹۵ ، و ۴۷۰ واحد نیمه صنعتی پرورش بره پرواری با ظرفیت ۴۷ هزار و ۹۰۲ راس در استان فعالیت دارد .

این مسئول در خصوص میزان تولیدات دامی استان ادامه داد: تولید گوشت قرمز استان در سال گذشته ۱۸ هزار تن و میزان شیر تولیدی در استان در همین مدت ۲۸۲ هزار تن بوده است.

وی با بیان این‌ که در حال حاضر واحد دامداری تعطیل شده در استان نداریم، خاطرنشان کرد: تامین نهاده‌ها، عدم وجود انبار‌های استاندارد ذخیره سازی محصولات و فروش محصولات تولیدی مانند شیر به دلیل مازاد بر نیاز بودن از عمده‌ترین مشکلات دامداران استان یزد هست.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پاسخ به این که آیا دامداری‌های استان توانایی تامین گوشت مورد نیاز استان را دارند گفت: در صورتی که از ظرفیت‌های ایجاد شده در واحد‌های دامداری استان استفاده شود این واحد‌ها توانایی تامین گوشت مورد نیاز استان را دارند .

تیموری در خصوص تاثیر صادرات دام بر افزایش قیمت گوشت ادامه داد: در حال حاضر مجوز صادرات دام وجود ندارد، ولی قاچاق دام از مرز‌های کشور تا حدودی در گرانی گوشت تاثیرگذار می‌باشد .

این مسئول در پایان با اشاره به تاثیر افزایش قیمت دلار بر دامداری‌های استان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دام، نهاده‌های دامی مورد نیاز دام، وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های دامپروری، محصولات تولیدی، کرایه حمل و نقل نهاده‌های دامی، افزایش دستمزد‌ها به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت داروها، واکسن‌ها و کالا‌های بهداشتی از جمله مواردی است که در پی افزایش قیمت دلار صنعت دامپروی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار