مدیرکل ثبت اسناد یزد خبر داد؛
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رتبه برتر این اداره کل در بخش درآمدی دستگاه‌ها گفت: در 9 ماه امسال درآمدهای این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد یافته است.
کد خبر: ۷۰۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 06 January 2019

«علی کریمی» با اشاره به اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اظهار کرد: این اداره کل در بخش‌های مختلفی همچون صدور سند مالکیت، ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی و نقل و انتقال مالکیت توسط دفاتر دفاتر اسناد رسمی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در بخش درآمدها، طی 9 ماه امسال 93 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد داشته‌ایم که نسبت به برنامه مصوب، 61 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 71 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان این که این افزایش درآمد حاصل زحمات و تلاش همکاران استان و واحدهای تابعه است ، تصریح کرد: این اداره کل طی چند سال اخیر بالاترین درآمد را در میان دستگاه‌های استان داشته است.

کریمی در ادامه با اعلام اين كه ثبت اسناد در ارائه خدمات هلال احمر نقش مهم و بسزايي را ارائه مي‌كند، گفت: 42 درصد این درآمدها به هلال احمر و هشت درصد نيز به شهرداري اختصاص می‌یابد.

این مسئول درباره سایر فعالیت‌های این اداره کل خاطرنشان کرد: در این مدت 42 هزار و 928 برگ سند در قالب ماده 21، ماده 22، وقف، دولت، مسکن مهر و غیره صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از پنج درصد افزایش دارد که این رشد تا پایان سال حدود 10 درصد خواهد شد.

وی افزود: پیشرفت قانون حدنگار (کاداستر ) شهری 95درصد، کاداستر روستایی 35درصد، مجموع مساحت به هکتار وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی 100درصد بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان درباره قانون تعیین تکلیف ساختمان فاقد سند خاطرنشان کرد: این قانون از سال 1392 در سراسر کشور ابلاغ و اجرا شده که در قالب آن، ساختمان‌های بدون سند پس از طی مراحل قانونی، سند مالکیت کاداستری دریافت می‌کنند.

کریمی با بیان این که قانون حدنگار یا کاداستر از سال 1394 مصوب و اجرا شده است، گفت: در این قانون، تمام املاک و زمین‌ها، کوه‌ها و دریاها تعیین تکلیف شده و برای آنها سند مالکیت کاداستری صادر خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون حدنگار، به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت کاداستری اقدام کنند چون از ابتدای سال 1399، خدمات اداری فقط به افراد دارای این نوع اسناد ارائه می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری این اسناد در چند نقطه را از جمله مزایای اسناد کاداستری عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: هم اکنون، روند اداری در تمام فرآیندهای ثبتی به صورت الکترونیکی در حال انجام بوده و تمامی خدمات به ارباب رجوع در قانون تعیین تکلیف، ثبت شرکتها، نقل و انتقال‌ها و صدور سند مالکیت حاصل از نقل و انتقال به صورت الکترونیک ارائه می شود.

وی در پایان گفت: افرادی که برای دریافت سند اقدام می کنند باید بعد از دیوارچینی ، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از ادارات ثبت دریافت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار