دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان و اعضای این ستاد در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 06 January 2019

دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استان ودیگر اعضای این ستاد در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این جلسه گفت: برای توسعه و رونق گردشگری در استان نیازمند برنامه ریزی منسجم و تجمیع توانمندی‌ها هستیم و از سوی دیگر لازم است بر معرفی جامع و اثرگذار جاذبه‌های گردشگری در بخش‌های مختلف تمرکز شود.

صادقیان با اشاره به فاصله گرفتن از انجام فعالیت‌های پراکنده افزود: در فرصت باقی مانده فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی موثر برنامه، همایش و جشنواره‌های پیشنهادی شهرستان‌ها را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه نمایند.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های پیشنهادی ارائه شده تا پایان بهمن ماه سال جاری تقویم همایش‌ها و جشنواره‌های استان تدوین می‌شود و بر این اساس می‌توان اقدامات موثرتری را با اشتراک توانمندی و تجربه‌های موفق شهرستان‌ها با یکدیگر شاهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری در استان نیازمند تقویت در حوزه اطلاع رسانی است تا زمینه جذب افراد بیشتری را فراهم سازد و از سوی دیگر ضروریست پیوست اقتصادی و اجتماعی جشنواره‌هایی که تاکنون برگزار شده نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

صادقیان تصریح کرد: تهیه بروشور و نقشه‌های اطلاع رسانی ویژه نوروز به صورت یکپارچه و هماهنگ انجام شود و دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف از انجام فعالیت‌های پراکنده در این حوزه خودداری کنند.

معاون استاندار یزد افزود: در ایام مسافرت‌های نوروزی ایجاد ایستگاه‌های بین راهی و ورودی شهر‌ها نیز نیازمند برنامه ریزی است تا گردشگران از راهنمایی و دریافت خدمات مناسب قبل از ورود به شهر بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران نیز عملیات اجرایی- عمرانی در سطح استان را تا پایان اسفند ماه جمع بندی نمایند و در صورت ضرورت اجرای هر پروژه‌ای پس از آن این موضوع را با نهاد‌های مربوطه از جمله ستاد سفر هماهنگ کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های یزد جهانی در سایر شهرستان‌های استان
سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه با توجه به دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ بیان کرد: مشخص نمودن سیاست‌ها، اهداف و استراتژی‌های بلند مدت ستاد هماهنگی خدمات سفر، برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران ، اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی، ارائه پیشنهاد‌های کاربردی به ستاد مرکزی جهت بهبود روش‌ها و فرآیند‌های اجرایی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشکری شهرستان‌های استان به شیوه‌ها و مدل‌های نوین، نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری، نظارت سایر صنوف ارایه دهنده خدمات به مسافران و گردشگران، تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی در سطح استان، اطلاع رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران، شناسایی نقاط قوت و ضعف، تهدید‌ها و فرصت‌ها و ارائه راهکار‌های پیشنهادی به ستاد و استخراج و پردازش آمار و اطلاعات از جمله برنامه‌های طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ می‌باشد.

فاطمی از ظرفیت بالای واحد‌های اقامتی استان یزد جهت اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: جهت اسکان و پذیرایی میهمانان نوروزی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

دبیرستاد خدمات سفر استان یزد در ادامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های یزد جهانی را برای سایر شهرستان‌های استان با اهمیت برشمرد و گفت: مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی باید با استفاده از شیوه‌های نوین، خدماتی متفاوت، بهتر و مطلوب‌تر به میهمانان ارائه کنند.

وی تبلیغات فرا شهرستانی برای حضور گسترده گردشگران و میهمانان در استان را مؤثر دانست و ادامه داد: مسئولین و متولیان با استفاده از ظرفیت‌های موجود به ویژه در مرکز استان نسبت به معرفی و تبلیغات محیطی خود اهتمام داشته باشند.

گفتنی است: ساماندهی و رفع مشکلات کمپ‌های کویرنوردی توسط فرمانداران و بخشداران در هر شهرستان، نظارت دقیق بر نظافت و آراستگی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی سطح استان، برجسته کردن تبلیغات شهر جهانی یزد، ساماندهی مساجد و حسینیه‌ها و استفاده از آن‌ها در زمان ضرورت جهت اسکان مسافران نوروزی، رفع نواقص و مشکلات جاده ای، تشویق سمن‌ها و استفاده از آن‌ها در ستاد خدمات سفر، هماهنگی در چاپ نقشه و بروشور و همکاری و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان در این خصوص، تجهیز اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد به خصوص مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، تجهیز مسیر‌های گردشگری، المان‌های شهری، نظافت و ترافیک شهر و ... از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار