قالیباف در یزد مطرح کرد؛
محمدباقر قالیباف در جمع مردم استان یزد با بیان اینکه اردوگاه اصولگرایان نیاز به یک نوسازی در روش، ابعاد و ابزار دارد، اظهار داشت: چرا باید در انتخابات ریاست جمهوری از جبهه انقلاب دو نامزد مطرح شوند که این دو نامزد مجبور باشند خود با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت در هفته آخر یکی به نفع دیگری کنار برود؛ این اقدام کاملا اشتباه بود.
کد خبر: ۶۹۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 07 January 2019

به گزارش تابناک یزد؛ محمدباقر قالیباف کاندیدای مستعفی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96، چهارشنبه دوازدهم دی ماه در مسجد روضه محمدیه و در میان جمعی از مردم استان یزد حضور یافت.

وی با بیان اینکه کناره گیری ام در انتخابات ریاست جمهوری 96 نشان دهنده وحدت بود، عنوان کرد: وحدت یک امر ضروری است و نزدیک به دو دهه است که این مهم در اردوگاه نیروهای انقلابی دیده نمی‌ شود و بر مشکلات دیگر ما نیز سایه انداخته است. بنده با این اقدام نشان دادم وحدت لازم هست اما کافی نیست و برخی اوقات حتی در صورت ایجاد وحدت نیز نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. آسیب شناسی انتخابات 96 می تواند ما را به سمت وحدت بیشتر در جبهه انقلاب سوق دهد.

کاندیدای ریاست جمهوری 96 در انتقاد به نحوه اجرای اصول و مبانی انتخاباتی، اظهار داشت: باید در انتخابات یک سری اصول و مبانی را رعایت کنیم به عنوان نمونه در زمانی که رقیب انتخاباتی رئیس جمهور مستقر است چرا باید از جبهه انقلاب دو نامزد مطرح شوند که این دو نامزد مجبور باشند خود با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت در هفته آخر یکی به نفع دیگری کنار برود این یک اقدام کاملا اشتباه است چرا که رقیب در مدت تبلیغاتی خود بهترین استفاده را برده و ما تنها در هفته آخر باید با رقیب رقابت کنیم. درست است که در رده بالا بنده و رقیبم هم گروهی بوده و به هم نزدیک هستیم اما قطعا در پایین بدنه از نظر طرفداران به هیچ وجه چنین چیزی نیست؛ بنابراین اگر از ابتدا یک نفر در برابر رقیب قرار می گرفت قطعا نتیجه بهتری حاصل می شد؛ پس نتیجه می گیریم وحدت لازم هست اما کافی نیست.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: تجربه نشان داده است در دنیا رقبای انتخاباتی تنها در یک صورت توانستند رئیس جمهور مستقر را کنار زده و کار را به دست بگیرند که بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز کرده و کارکرد اقتصادی رقیب را به بوته نقد بگذارند؛ یعنی گفتمان حاکم بر انتخابات موضوع اقتصادی بوده است اما متاسفانه ما در جبهه انقلاب موضوع کارآمدی و اقتصاد را تبدیل به یک موضوع  اجتماعی و سیاسی کردیم و  این اقدام باعث شد تا رقیب  کارهایی را نظیر فریب دادن مردم و با دروغ گفتن رای جمع کردن که البته ما نمی ‌توانیم آن ها را انجام دهیم و اگر انجام دهیم دیگر نمی توانیم خود را پایبند اصول و ارزش ها بدانیم انجام داده و نهایتا کار را به نفع خود تمام کند.

قالیباف با تشریح نظریه نوگرایی اصول گرایی، اظهار داشت: منظور بنده از ارائه این نظریه این است که در جریان اصولگرایی یک سری سنت های الهی به عنوان یک باور و نگرش لایتغیر است مثلا مقابله با ظلم و حفظ عزت یک اصل پذیرفته شده در اردوگاه اصول گرایی است و یا بر اساس آموزه های قرآنی باید نسبت به ملت خود و بقیه مسلمانان جهان دغدغه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: بنابر اسلام سیاسی که امام برای ما تبیین کرده است، اردوگاه اصولگرایان نیاز به یک نوسازی در روش، ابعاد و ابزار دارد و باید آن را به طور کامل از نو بسازیم. جبهه انقلاب تنها به درون خود محصور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کاندیدای جناحین با نگاه رفاقت و دوستی، جدای از تجربه مدیرتی انتخاب می شوند، عنوان کرد: زمانی که  می خواهیم رئیس جمهور انتخاب کنیم فکر نمی کنیم که رئیس جمهور باید تجربه مدیریت اجرایی داشته باشد چرا که همه حجم کار در قوه مجریه مدیریت و اجراست و باید مدیریت را به عنوان یک موضوع مهم الزامی در نظر بگیریم اما متاسفانه کسانی را انتخاب می کنیم که سابقه مدیریت و کار اجرایی ندارند و تنها به واسطه اینکه رفیق ماست یا هم گروهی ماست آن را انتخاب می کنیم.

گفتنی است محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و نامزد دوره های نهم و یازدهم انتخابات ریاست جمهوری از ادامه رقابت برای انتخاب دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به نفع سیدابراهیم رئیسی کاندیدای جبهه جمنا انصراف داده بود.

وی در بیانیه خود درباره انصراف از انتخابات ریاست جمهوری 96 عنوان کرده بود: روزی که علی رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبرو خواهم شد؛ چرا که روشن بود برای تغییر اساسی وضع موجود، راهی نیست جز مبارزه با 4درصدی هایی که در سالهایی طولانی، توانسته اند بر شریان های اقتصادی و سیاسی کشور مسلط شوند و نه تنها اقدامي براي حل مهمترين معضلات روز اقتصادي و اجتماعي نكنند، بلكه روز به روز با ترجيح منافع خود و بي قانوني هاي گسترده، بر اين بحران ها، به ويژه بر بحران ركود و بيكاري دامن بزنند. لذا با توکل بر خداوند باری تعالی و با همه کمبودها و کم بضاعتی هایی که در خود می دیدم، تصمیم گرفتم با هدف تغییر وضع موجود، پای در میدان انتخابات بگذارم؛ میدانی که با تخریب ها، توهین ها و اتهام زنی های گسترده ای علیه خودم، خانواده ام و هوادارانم همراه بود و البته همه این ها مرا در پیمودن مسیری که انتخاب کرده بودم، مصمم و راسخ تر ساخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار