رئیس شرکت عمران شهرک صنعتی یزد:
رئیس شرکت عمران شهرک صنعتی یزد با بیان اینکه نخستین سنگر امنیت ، اشتغال است ، گفت: صنعتگران برای رقابت با تولیدکنندگان دنیا باید علم و آموزش را محور تلاش خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۹۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 03 January 2019

علی اکبر حجت در آیین امضا و تفاهم نامه همکاری میان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی یزد ، موسسه تمدن پویا و مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران اظهار داشت: موفقیت امروز و شناخته شدن شهرک صنعتی یزد ناشی از علاقمندی صنعتگران است.
وی عامل دوم را همکاری مطلوب مدیران دولتی از جمله در حوزه صنعت و شهرک صنعتی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در کشور ، کمتر به خردورزی ، آموزش و توسعه مباحث علمی و بهره گیری از دانش و کتاب توجه می شود.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی یزد تأکید کرد : باید این مباحث به گونه ای مورد توجه مسئولان باشد که وقتی یک مدیر در جایگاهش نبود ضعف مدیریت و نبودش احساس شود.
حجت خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرک صنعتی یزد 830 واحد تولیدی که عمده آنها سرشناس و شناخته شده است فعالیت دارد که می توانند با بهره گیری از ظرفیت مرکز خدمات فناوری و کسب‌و‌کار مستقر در این مجموعه ، توان علمی خود را ارتقا دهند.
در این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد هم گفت: نقش بخش خصوصی در حوزه تولید بسیار بارز است و مسئولان دولتی ، این بخش را شاخص برتر یزد نسبت به سایر استانها تلقی می کنند.
مسعود عظیمی با اشاره به روند ساخت مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی اظهار داشت: به دلیل نقش خاص بخش خصوصی ، بعد از ایجاد زیرساخت ها ، فضای فیزیکی این مرکز در اختیار این بخش قرار گرفت .
وی با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های کوچک تصریح کرد: تلاش ما ایجاد زیرساختهای مغزافزاری برای این شرکتهاست تا بتوانند در رقابت با مجموعه های بزرگ تر ، در میدان بمانند و این کار تنها با ارتقای روش ها ، بالا بردن دانش و شناخت مخاطب ممکن است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد خاطرنشان کرد: در این خصوص مجموعه تمدن پویا با همکاری بخش خصوصی و هیأت امنای مرکز ، تلاش کرده تا فضای تحقیقاتی ، فکری و ترویج و آموزش را در شهرک صنعتی با نگاه فرهنگی و اقتصادی توسعه دهد.
عظیمی با اشاره به افتتاح رسمی مرکز خدمات فناوری و کسب‌و‌کار شهرک صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت در هفته آینده گفت: اگر شهرک صنعتی یزد سال گذشته در کشور برتر می شود به دلیل آن است که 15 سال به صورت واقعی توسط بخش خصوصی اداره شده است.
در بخش دیگر این آیین مدیرعامل مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران با تشریح فعالیت های این مرکز گفت: اگر بخواهیم بر مشکلات و تحریم ها فائق آییم راهی جز توانمندسازی نیروی انسانی وجود ندارد.
محسن افضلی یکی از دلایل موفقیت این مجموعه را ثبات مدیریت آن عنوان کرد و افزود: برون سپاری آموزش به بخش خصوصی ، زمینه خوبی برای توسعه صنعت و سایر بخش هاست که باید مدنظر مسئولان باشد.
وی در ادامه روند تأسیس این مجموعه از سال 1365 به عنوان زیرمجموعه وزارت صنایع و فعالیت های مختلف آن ارائه کرد.
فلاح مدیر مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی یزد هم در پایان این برنامه ، فعالیتهای این مجموعه را همراه با حمایت های دولتی و بخش خصوصی تشریح کرد.
در پایان تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان مرکز کسب و کار ، موسسه تمدن پویا و شهرک صنعتی یزد با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد امضا و تبادل شد.
مرکز خدمات فناوری و کسب ‌و کار ، به منظور ارائه خدمات حرفه‌ای به صنایع کوچک‌ و متوسط استان یزد با تکیه بر ظرفیت‌های مشاوران و مدیران حرفه‌‌ای و نهادهای پشتیبان حول محورهای مشاوره صنعتی ، آموزش و فرهنگ‌سازی ، اطلاع‌رسانی بر آن به منظور ایجاد صنایع رقابتی با خدمات حرفه‌ای در شهرک صنعتی یزد ساخته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار