کشت ۱۲ گونه گیاه دارویی ۵۵ میلیارد ریال نصیب کشاورزان یزدی کرد.
کد خبر: ۶۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 01 August 2015
به گزارش تابناک یزد،  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد از کشت ۱۲ گونه گیاه دارویی در اراضی استان یزد خبر داد و گفت: گیاهان دارویی کشت شده ارزش اقتصادی بالایی دارد به نحوی که ۵۵ ریال نصیب کشاورزان کرده است.

محمدرضا ابراهیمی گفت: یزد استانی کم آب است که در بسیاری از مناطق با چالش آب مواجه است و در چنین شرایطی کشت گیاهان کم آبخواه می تواند نقطه امیدی برای کشاورزان باشد.

وی عنوان کرد: کشت گیاهان دارویی از کشت های کم آبخواه به شمار می رود و می تواند به منابع آبی استان کمک کند ضمن اینکه منبع درآمدی مطمئن برای کشاورزان باشد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: امسال ۱۲ نوع گیاه دارویی در ۳۱۳ هکتار  از مزارع استان کشت می شود که از این میان زیره با سطح زیرکشت ۱۹۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی بیان کرد: این محصول با میزان ۱۱۴ تن تولید در سال در شهرستان های خاتم و ابرکوه کشت می شود و از آنجا که زیره یکی از محصولاتی است که حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آبخواه به شمار می رود و به دلیل اهمیت موضوع سوددهی کشت زیره در سالهای اخیر، قرار است کشت این محصول در سایر شهرستانها نیز ترویج شود.

وی، دومین گیاه دارویی استان را نیز گیاه مرزنجوش اعلام کرد که در شهرستان های اشکذر، مهریز، خاتم و بهاباد کشت می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد، تولید این محصول را ۸۵ تن در ۴۳ هکتار عنوان کرد و گفت: کشت گیاه دارویی مرزنجوش، به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و کمبود شدید آب و در راستای تغییر الگوی کشت در بیشنر شهرستانهای استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی، گیاهان شبت و شنبلیله را با ۴۱ و ۳۰ هکتار در رده سوم و چهارم کشت گیاهان دارویی استان دانست و بیان کرد: نعنا، شیرین بیان، شاتره، مرزه، کاسنی، گل گاوزبان و ... از دیگر گیاهان دارویی استان به شمار می روند که در شهرستانهای استان یزد به صورت پراکنده کشت می شوند.

ابراهیمی با اشاره به ارزش افزوده بالای گیاهان دارویی اظهار امیدواری کرد: کشاورزان استان یزد با توجه به کمبود منابع آبی به سمت کشت این گونه های گیاهی گام بردارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار