سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد خبر داد؛
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به طرح جامع آسفالت یزد، بیان داشت: بهبود آسفالت خیابان های یزد در دستور کار و با استفاده از آسفالت بازیافتی تعمیر و مرمت خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 07 January 2019

محسن عباسی هرفته سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با تابناک یزد، با تشریح روند تعمیر آسفالت معابر شهری، عنوان داشت: در روند معمول هر قسمت از شهر که آسفالت آن دچار خرابی بود، آسفالت از کل آن خیابان جمع آوری و یا روکشی به روکش های قبلی اضافه می شد. به این نکته توجه شود که بردن اسفالت به گود نخاله مسائل زیست محیطی عدیده ای را نیز به همراه داشت.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی های کارشناسان این موضوع مطرح شد که جمع آوری آسفالت به صورت حداقلی باشد و بی هدف کل آسفالت را جمع آوری نکنیم و به صورت موضعی، محل خرابی را مرمت و تعمیر کنیم. پیرامون این مهم قرار دادی را با بخش خصوصی بستیم و کل خیابان های شهر را اسکن کردیم. این اسکن باعث شد تا طرح جامع آسفالت را تهیه کنیم.

عباسی هرفته در خصوص طرح جامع آسفالت، اظهار داشت: حال با این طرح ما می دانیم در هر خیابانی از شهر در زمینه آسفالت چه کاری را باید انجام دهیم. بر همین اساس به یکی از اصلی ترین اهداف خود دست یافتیم بنابر این جمع آوری و تولید نخاله آسفالت به حداقل رسید. 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف قیر، عنوان کرد: از نگاه اقتصادی باید گفت از آنجا که قیمت قیر چندین برابر شده است و قاعدتا شهرداری باید در مصرف قیر صرفه جویی کند این طرح مقرون به صرفه است. از منظر مسائل زیست محیطی نیز به شدت توصیه می شود تا حد امکان در استفاده از قیر صرفه جویی شود و بنابر این تاکید شد که هم سازمان عمران شهرداری یزد و هم بخش خصوصی در زمینه درز گیری و لکه گیری آسفالت از تکنولوژی روز دنیا بهره گیرند.

عباسی هرفته در ادامه تصریح کرد: به مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای تعمیرات آسفالت معابر شهری با پیمانکار قرار داد بستیم و همزمان سازمان عمران شهرداری یزد نیز به صورت یومیه و دائمی به بررسی وضعیت آسفالت معابر و تلاش در جهت بهبود آن در سطح شهر می پردازد. بنابر این ما در آینده خیابان هایی با آسفالت نو و جدیدی کمتر خواهیم داشت و خرابی های آسفالت های خیابان ها اکثرا با لکه گیری، درزگیری و تعمیر مرتفع خواهند می شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به لزوم توجه به شرایط زیست محیطی، بیان داشت: شهروندان بدانند این پروژه یک اتفاق خوب است چراکه این اقدامات در راستای بهبود شرایط زیست محیطی است. این نکته حائز اهمیت است که در شورای پنجم هیچ آسفالتی به گود نخاله نرفته است و این یک اتفاق بزرگ است زیرا نخاله های حداقلی که تولید می شود به دپو شهرداری فرستاده شده و با پشتوانه مطالعه، آزمایش و یک کار تحقیقاتی، بازیافت می شوند. این مهم سبب شد تا هم اکنون با آسفالت بازیافتی شهر را آسفالت کنیم.

وی در آخر با بیان اینکه طرح بازیافت آسفالت یکی از مهمترین اقدامات پنجمین شورای اسلامی شهر یزد می باشد، خاطرنشان کرد: هرچند این آسفالت ظاهر نویی ندارد ولی همان کارایی را داشته و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. به نظر من یکی از کارهای مهم شورای شهر پنجم طرح آسفالت و بازیافت آن است.

منبع: تابناک
برچسب ها: یزد ، تابناک یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار