مدیرعامل آب منطقه ای :
مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: نا آگاهی برخی از فعالان مجازی و شبکه های اجتماعی درباره آب موجب ترویج ابهامات و دستاویزی برای تفرقه اندازان می شود تا آدرس های غلطی به کشاورزان و مردم اصفهان بدهند.
کد خبر: ۶۹۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 30 December 2018

محمدمهدی جوادیان زاده در جلسه ای با مسئولان تشکل های محیط زیستی استان، اظهار داشت: برنامه ریزی منسجم و جامع برای حفاظت از منابع آب و ایجاد فضایی برای همفکری با تشکل های مردم نهاد از اهداف برگزاری این جلسات است.
وی افزود: هماهنگی و همسو بودن نگرش تشکل های مردمی و مسئولان در حوزه آب منجر به پیشرفت و اعتلای استان خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: بررسی ابهامات با استفاده از نظر کارشناسان، انعکاس حقایق همراه با مستندات در حوزه آب در رسانه های مجازی از طریق فعالان این رسانه ها کارگشاست .
گلایه از عدم همکاری برخی ادارات و سازمان ها در خصوص آب، توسعه صنایع پرآبخواه و ایجاد شورای آب در استان ها از مسائل مطرح شده سمن ها در این نشست بود.
هم‌اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک میلیارد و 78 میلیون مترمکعب برداشت می‌شود که 833 میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها ، 163 میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ها تأمین می‌شود.
آب تجدیدشونده منابع زیرزمینی یزد 827 میلیون مترمکعب و کسری مخزن 252 میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه 50 سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی یزد کاسته می‌شود.
در سال‌های اخیر، به‌طور متوسط 70 درصد آب شرب یزد که به عنوان کم بارش ترین استان از سوی مرکز آمار ایران معرفی شده است، از خارج استان و بقیه از منابع داخلی تأمین شده که در مجموع حدود 54 تا 57 و حداکثر تا 64 میلیون مترمکعب حجم سالانه آب انتقالی به یزد است.
انتقال آب به یزد در سال 1368 در ابتدای شکل‌گیری دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مصوب و بعدها در مسیر کاملاً قانونی انجام شد.
از اسفندماه سال 1396به‌طور میانگین هر 10 روز یک‌بار ، خط لوله آب انتقالی به یزد مورد حمله عده‌ای معترض با ادعای عدم دریافت حقابه از زاینده قرارگرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار