عضو شورای اسلامی استان تهران عنوان کرد
عضو شورای اسلامی شهر قرچک با اشاره به بحث معافیت مالیاتی 5 ساله واحدهای مستقر در شهرک صنعتی قرچک گفت: در صورتی که واحدها مشمول این معافیت نشوند به‌هیچ‌وجه حاضر به سرمایه‌گذاری بیشتر در این شهرک نخواهند بود.
کد خبر: ۶۹۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 19 December 2018

محمد عظیمی با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی قرچک اظهار داشت: لازمه‌ی تولید داخلی این است که اقداماتی در خصوص زیرساخت‌ها و در خصوص معافیت‌هایی انجام شود تا اشخاص سرمایه‌گذار و مدیران این واحدها که ترغیب شوند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: مهم‌ترین آن‌ها معافیت‌های مالیاتی است که با توجه به قانون، شهرک‌های صنعتی واقع در محدوده ۱۲۰ کیلومتری از این معافیت برخوردار نخواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر قرچک تصریح کرد: موضوع قابل‌طرح این است که شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی غیر آلاینده را بتوان مستثنی کرد تا این عزیزان تشویق و ترغیب شوند تا سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای شهرک صنعتی قرچک در فاز ۱ با حداقل ظرفیت مشغول فعالیت شده‌اند،گفت: قول معافیت مالیاتی 5 ساله به این واحدها داده شده بود که عملی نشد.

عظیمی افزود: قرار بر این بود یک واحد تولیدی حدود ۱۸۰۰ کارگر شروع به کار کند ولی هم‌اکنون با ظرفیت 150 تا ۲۰۰ نفر در یک نوبت در حال کار است و در صورتی که معافیت مالیاتی شامل حال آن‌ها نشود قادر نخواهند بود نوبت‌های دوم و سوم را راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: واحدهای دیگری هم در این شهرک به‌تدریج در حال فعالیت هستند اگر معافیت شامل حالشان نشود به‌هیچ‌وجه حاضر به سرمایه‌گذاری بیشتر در این شهرک نخواهند بود، از شورای عالی استان‌ها تقاضا دارم با استفاده از ظرفیت این شورا، واحدهایی که غیرآلاینده هستند از این قانون مستثنی شوند و از معافیت مالیاتی استفاده کنند تا اشتغال‌زایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قرچک خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ صنف برای انتقال واحدهای تولیدی غیرآلاینده به این شهرک تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند که یکسری از واحدها راه‌اندازی شده و شهرک صنعتی قرچک آمادگی دارد در فازهای بعدی بین بیش از 3 هزار واحد از صنایع غیرآلاینده را مستقر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار