معاون برنامه‌ریزی و راهبردی وزارت بهداشت:
معاون برنامه‌ریزی و راهبردی وزارت بهداشت از صرف ۹ درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه سلامت خبر داد.
کد خبر: ۶۹۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 19 December 2018

علی اکبر حق‌دوست در نشست رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به شاخص‌های بهداشت و درمان در دوره‌های مختلف، به مقایسه این شاخص‌ها قبل و بعد از اجرای طرح تحول سلامت پرداخت.
وی بیان کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، میزان پرداخت توسط مردم بین ٥٦ تا ٦٥ درصد هزینه‌های درمان اما بعد از اجرای طرح، این میزان به ۳۵ تا ۳۷ درصد رسید.
حق‌دوست با بیان اینکه همچنان در صدد برنامه ریزی و تلاش برای کاهش این فرانشیز هستیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود، افزود: در این زمینه محدودیت منابع داریم اما معتقدیم اگر قرار است میزان پرداخت از جیب افزایش یابد به سمت افراد متمول جامعه سوق پیدا کند و پرداخت از جیب گروه‌های کم‌ درآمد کاهش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم درمان از تولید ناخالص ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٩ درصد تولید ناخالص ملی صرف حوزه سلامت می شود.
معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت تاکید کرد: این میزان باید با مدیریت صحیح کاهش یابد تا در کنار آن اهداف پوشش همگانی سلامت و بهداشت به درستی محقق شود.
حق‌دوست تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر مسئولیت‌های حوزه سلامت به دانشگاه‌ها واگذار شود، بهترین تصمیم گیری‌ها هم صورت می گیرد.
وی یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه مسیر بسیار مطلوبی را طی کرده که است و امیدواریم در سایر استان‌های کشور نیز شاهد این اتفاق باشیم.
حق‌دوست ادامه داد: آمار اجرای طرح تحول در یزد منطبق با شاخص های کشوری است و این موفقیتی در حوزه بهداشت و درمان این استان به شمار می‌رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار