فرماندار بهاباد:
فرماندار بهاباد خواستار ایجاد قرق‌های اختصاصی در شهرستان بهاباد به عنوان یکی از غنی‌ترین مناطق استان به لحاظ بهره‌مندی از گونه‌های گیاهی و جانوری شد.
کد خبر: ۶۹۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 19 December 2018

محمدمهدی خانی‌زاده در بازدید مدیرکل محیط زیست استان یزد از مناطق حفاظت شده بهاباد و نشستی در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: بهاباد هم به لحاظ وجود پهنه‌های معدنی و هم به لحاظ وجود زیستگاه‌های جانوری و گیاهی غنی است و ظرفیت‌های بسیاری نیز دارد که برای بهره‌برداری از هر کدام باید دیگری را مدنظر قرار داد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه وضعیت بهره برداری از معادن در این شهرستان نگران کنده است، افزود: برخی بهره‌برداری‌هایی که اکنون از معادن بهاباد انجام می‌شود، لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند ضمن اینکه بحث اقتصادی آن نیز به دلیل خام فروشی، قابل توجیه نیست.
خانی‌زاده بیان کرد: این شکل بهره برداری از معادن بهاباد در واقع مانعی برای توسعه این شهرستان است و در واقع توسعه ای که عده ای گمان می کنند در حال انجام است، پایدار نیست.
فرماندار بهاباد تصریح کرد: معادنی که اکنون در حال بهره‌برداری است، نه تنها منفعتی برای شهرستان بهاباد و مردم آن ندارد بلکه زیستگاه‌ها و محیط زیست آن را نیز تخریب می‌کند.
وی افزود: با این وجود اگر خام فروشی صورت نمی گرفت، شاید می‌شد به اشتغالزایی که این بهره برداری ها به دنبال دارند، دلخوش بود اما اکنون خام فروشی مطلق انجام می شود و سود این معادن تنها عاید بهره برداران آن می شود.
خانی‌زاده با اشاره به اینکه برخی مناطق بهاباد به لحاظ محیط زیستی، گردشگری و ... بکر است، افزود: برخی روستاها به واقع از جذابیت های خاصی برخوردارند که می توان توسعه را از این منظر پیگیری کرد.
فرماندار بهاباد با تاکید بر ضرورت معرفی روستاهای این شهرستان برای ثبت به عنوان منطقه حفاظت شده، عنوان کرد: این روستاها می توانند مناطق حفاظت شده جدید در این شهرستان باشند زیرا به نظر می رسد ظرفیت‌های لازم در این زمینه را دارند.
خانی زاده همچنین خواستار ایجاد قرق‌های اختصاصی در این شهرستان شد و بیان کرد: درخواست می کنیم محیط زیست در این زمینه بررسی های لازم را انجام داده و این امکان را در بهاباد ایجاد کنند.
به گزارش مهر، شهرستان بهاباد یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های نادر و ارزشمندی از جمله یوزپلنگ آسیایی به شمار می رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار