سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت تدوین سند چشم‌انداز برای توسعه بیش از پیش گفت: «توسعه گفتمان شهری با محوریت مشارکت مردمی، سرمایه‌پذیری و کاهش تصدی‌گری» یکی از استراتژی‌های بنیادین توسعه شهر یزد است.
کد خبر: ۶۹۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 19 December 2018

«محسن عباسی هرفته» با اشاره به ضرورت تدوین سند چشم انداز افق 1404 شهرد یزد، اظهار کرد: مشخص کردن برنامه‌های استراتژیک توسعه شهر نقش مهمی در تدوین برنامه‌های اجرایی و راهبردی ایفا می‌کند.
وی با اشاره وظایف مختلف تعیین شده برای شهرداری افزود: «استفاده از پیشرانه‌های شهر هوشمند، دانش بومی و داشته‌های تاریخی برای دستیابی به شهر زیست‌پذیر و گردشگرپذیر» و «توسعه گفتمان شهری با محوریت مشارکت مردمی، سرمایه‌پذیری و کاهش تصدی‌گری» دو استراتژی بنیادین برای تدوین سند چشم‌انداز شهر یزد است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد توسعه کیفی خدمات مبتنی بر فن آوری‌های نوین، هوشمندسازی محاسبات مالی در جهت توسعه منابع درآمدی پایدار و برنامه ریزی مالی مبتنی بر عملکرد، شناسایی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی به منظور برندسازی صنایع برتر و سنتی یزد، شفاف سازی و تسهیل‌گری امور شهرداری مبتنی بر مدیریت(حکمروایی) هوشمند و توسعه کمی و کیفی خدمات مبتنی بر فن آوری‌های نوین در سطح شهر از جمله استراتژی ها و اهداف کلان شهرداری یزد است.
عباسی هرفته در ادامه کاهش آلودگی‌های محیطی مبتنی بر شهر هوشمند، انسجام بخشی به کالبد شهر با بستر توسعه درون‌زا، توسعه کمی و کیفی سیما و منظر شهری مبتنی بر هویت فرهنگی و بومی و ارتقای ایمنی از طریق انسجام کالبدی و اجتماعی از دیگر اهداف کلان شهرداری یزد برای آینده‌ای نزدیک است.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: دستیابی به شهری پاکیزه با استفاده از ظرفیت مشارکت شهروندان را از جمله مهمترین اهداف کلان شهرداری یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار