مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد مطرح کرد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به گزارشی از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد، گفت: تاکنون 63 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۹۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 19 December 2018

محمدرضا علمداریزدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت این کارگروه در استان یزد، گفت: تاکنون ۶۳ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان صورت گرفته که برای رسیدن به این کارگروه‌ها، ۹۰ کمیته تخصصی با ۸۶۵ جلسه کارشناسی برگزار شده است.
وی، تعداد مصوبات این کارگروه را سه هزار و ۷۰۰ مورد برای سه هزار و ۵۱۰ پرونده عنوان کرد و افزود: مباحث بانکی همچنان در صدر مصوبات قرار گرفته که عمده این موراد تسهیلات رونق تولید است که در این راستا اقدامات بانک‌های عامل بسی جای تشکر دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: همچنین تأمین اجتماعی در جایگاه دوم مصوبات این کارگروه قرار گرفته که عمده این موراد مرتبط با بخشودگی جرائم بوده است و مباحث مالیاتی در جایگاه سوم این کارگروه قرار گرفته که اقدامات آن‌ها نیز بسی جای تشکر و قدردانی دارد.
علمداریزدی با بیان اینکه بسیاری از موارد در کمیته‌های تخصصی این کارگروه حل شده است، عنوان کرد: در واقع در بیشتر مواقع، این موارد با مکاتبه حل و فصل می‌شود که حتی این موارد برای حل و فص شدن به کمیته‌های تخصصی ارجاع داده نمی‌شود.
این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود با اشاره به اقدامات بانک‌های عامل در این کارگروه تصریح کرد: برخلاف تمایل بانک‌ها به سرمایه در گردش، خوشبختانه بانک‌ ملی در بحث سرمایه ثابت بسیار نقش پررنگی دارند که این مهم نیز بسی جای افتخار است؛ همچنین در واقع بانک ملی و صادرات استان در تعداد انتخاب متقاضی و مبلغ، رقیب تنگاتنگ یکدیگر هستند.
گفتنی است که با مساعدت و همکاری اعضای کارگروه امروز ۶۸ فقره پرونده جدید تسهیلات رونق تولید که شامل سرمایه در گردش و ثابت بودند به مبلغ ۲۳۱ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار