مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی یزد مطرح کرد:
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه برای مقابله با کم آبی در استان یزد کشت گیاهان دارویی کم آب‌خواه جایگزین گیاهان پرآب‌خواه شده گفت: نیمی از تولیدات کشاورزی استان از محصولات کم آب‌خواه هستند.
کد خبر: ۶۹۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 19 December 2018

یدالله جوادپور با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی راه حل مناسبی برای مقابله با کم آبی در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود چهار هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی است.
وی با اشاره به شرایط آبی استان و ضرورت کشت محصولات کم آب‌خواه ادامه داد: با توجه به این شرایط کشاورزان یزدی نیز به سمت محصولات کم آب‌خواهی مانند زعفران، گیاهان دارویی و ترویج کشت به یا کشت‌های متراکم گلخانه ای می روند.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اقلیم این استان را خشک و شور برشمرد و اضافه کرد: طرح اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آبخواه، توسعه کاشت نشایی و توسعه آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.
وی با اشاره به ویژگی های گیاهان کم آبخواه و سازگاری با شرایط اقلیمی استان یزد عنوان کرد: گیاهان کم آبخواه در برابر شوری و خشکی همچنین سرما و گرما سازگار است و حتی با آبیاری زمستانه یزد نیز سازگاری دارد.
جوادپور با تاکید بر اینکه گسترش کاشت گیاهان دارویی زمینه ساز اشتغال رستایی خواهد بود اظهار داشت: گیاهان دارویی متناسب ‌ترین جایگزین برای کشت ‌های پر آب خواه مانند صیفی جات و سبزیجات هستند و با ارائه تسهیلات لازم برای تولید گیاهان دارویی متناسب با اقلیم استان، زمینه ایجاد اشتغال چندین هزار نفر نیز فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به کم آبی‌های اخیر در استان یزد گفت: کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گیاهان گلخانه ای با روش آبیاری نوین از افت سطح آب های زیرزمینی جلوگیری کنند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تلاش به سمت کشت های محصولات کم آبخواه و بهره وری بالا در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، افزود: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصول و بی نیاز کردن کشور به واردات محصولات کشاورزی بهترین عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار