مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد مطرح کرد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه دخالت و تصدی‌ گری دولت موجب بحران آب در کشور شده است، گفت: احیای سنت‌های گذشته و استفاده از روش‌های پیشینیان برای مدیریت مصرف آب لازم و ضروری است.
کد خبر: ۶۹۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 19 December 2018

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست هماهنگی رابطین مناطق اداره کل آموزش و پرورش در طرح داناب استان یزد، اظهار داشت: در گذشته تعداد 3500 رشته قنات در استان یزد وجود داشت که آب بخش‌ های صنعت، کشاورزی و شرب از این طریق تامین می شد.
وی با بیان اینکه مردم استان یزد سال‌ های سال با همین منبع محدود، منابع آبی را مدیریت و به درستی استفاده می ‌کردند ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته نیز مشکلی برای این منابع وجود نداشته ینایراین به نظر می رسد مدیریت مشارکتی و احیای سنت‌ های گذشتگان مناسب ‌ترین روش برای توزیع عادلانه آب باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به شیوه های مدیریتی گذشتگان در خصوص مدیریت و توزیع آب اضافه کرد: در آن زمان شاخصه ‌های دانش و عدالت برای انتخاب میراب در نظر گرفته می ‌شد و بدیع‌ ترین سیستم‌ های مدیریتی آب در استان با مدیریت مشارکتی به بهترین شکل انجام می گرفت .
جوادیان آب
وی در ادامه با انتقاد از دخالت و تصدی‌گری دولت در حوزه آب، افزود: متاسفانه با دخالت دولت در مدیریت منابع آبی، روش‌هایی که در گذشته مورد استفاده بود به فراموشی سپرده شد و وابستگی 100 درصدی کشاورزان به شرکت آب منطقه ‌ای را فراهم آورد .
جوادیان ‌زاده با تاکید بر لزوم احیای سنت های گذشته در مدیریت توزیع و مصرف آب اظهار داشت: بررسی روش ‌های توزیع عادلانه آب در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که آنها به روش گذشتگان ما مصرف آب را مدیریت می‌ کنند در حالیکه ما این روش ها را کنار گذاشته و توجهی به آن نداریم.
وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای تامین آب استان مبنی بر عدم استقرار صنایع پر آب‌خواه گفت: آب شرب یزد به شدت به منابع ناپایدار خارج از استان وابسته است و امیدواریم بتوانیم آب را در بخش صنعت به درستی مدیریت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح دانش آموزی داناب در سطح مدارس استان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش سواد آبی و آگاهی در بین مردم است که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانش آموزان برای انتقال دانش در جامعه بهره می بریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار