مدیرکل دامپزشکی استان یزد:
مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ساختار بسیاری از مرغداری‌های یزد فرسوده است که لازم است به منظور مراقبت‌های بهداشتی، این ساختار اصلاح شود.
کد خبر: ۶۹۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 18 December 2018

علی اکبر حدادزاده در کمیته ممیزی واحدهای مرغداری یزد با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در استان یزد با مشکلاتی مواجه است، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات، مدیریت بهداشتی مرغداری‌ها است.
وی با اشاره به اینکه سلامت مردم وابسته به بهداشت واحدهایی است که غذای مردم در آنها پرورش می‌یابد، افزود: انتظار داریم همت و تلاش جدی از سوی مرغداران هم به منظور حفظ سرمایه زندگی خودشان و هم به منظور حفظ سلامت مردم در این زمینه داشته باشند.
حدادزاده همچنین بر رعایت شرایط قرنطینه‌ای در واحدهای مرغداری تاکید کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود در مرغداری‌ها به موضوع تعویض لباس، استفاده از دستگاه کود خشک‌کن، حصارکشی واحدها، جداسازی انبارها و ... توجه جدی صورت گیرد.
وی، یکی از دغدغه‌های دامپزشکی استان یزد را جلوگیری از ورود ویروس به مرغداری‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا مراکز غیرمجاز شناسایی شده اند و برخوردهای لازم با عرضه کنندگان غیرمجاز نیز انجام شده است.
حدادزاده خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجاز عرضه مرغ‌های غیربومی نیز شناسایی شده اند و اقدامات لازم به زودی در مورد آنها انجام خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به ساختار فعلی مرغداری‌های یزد بیان کرد: بسیاری از مرغداری‌ها اکنون از ساختار مناسبی برخوردار نیستند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سلامت کامل در آنها برقرار باشد از این‌رو از سرمایه گذاران می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح ساختار مرغداری‌های خود اقدام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار