فرماندار شهرستان تفت خبرداد؛
فرماندار شهرستان تفت گفت: کشت گیاهان دارویی و کم آب خواه در شهرستان باعث ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 18 December 2018

محمد محامدی فرماندار تفت در بازدید از از طرح پایلوت شهرستانی کشت زعفران در روستای احمدآباد بخش گاریزات گفت:کشت گیاهان دارویی و کم آب خواه در شهرستان باعث ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شده و با توجه به مصرف پایین آب و قیمت مناسب، کشت این‌گونه محصولات، فرصتی برای تحول اقتصاد شهرستان تفت خواهد بود.
محامدی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های جهاد کشاورزی، طرح جایگزین کشت گیاهان کم آب خواه به جای محصولات پرآب خواه در این مزرعه برای صرفه‌جویی در مصرف آب اجراشده است.
فرماندار شهرستان تفت اظهارداشت: کشت گیاهان دارویی و کم آب خواه در شهرستان باعث ایجاداشتغال پایدار در مناطق روستایی شده و از مهاجرت روستائیان جلوگیری کرده و با توجه به مصرف پایین آب و قیمت مناسب، کشت و تولید این‌گونه محصولات، فرصتی برای تحول و تنوع در اقتصاد شهرستان تفت خواهد بود.
همچنین فلاح نژاد رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان تفت در این بازدید گفت: بحث و تبادل‌نظر در مورد لایروبی قنات این روستا نیز صورت گرفته و در این مزرعه علاوه بر زعفران، گل محمدی و چند گیاه دارویی کم آب خواه نیز کشت‌شده و آبیاری آن به‌وسیله شیوه‌های نوین صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار