پس از زمانی قمی استاندار بعدی یزد چه کسی است؟
در حالی که در بسیاری از استان ها مراسم معارفه استانداران جدید انجام شده و مسئولان تازه نفس کار خود را نیز شروع کرد‌ه‌اند اما در یزد انتخاب استاندار جدید به دلیل عدم اجماع مسئولان استان با اما و اگر‌هایی روبرو است.انتخاب گزینه بومی مهم‌ترین مطالبه مردم است در صورتی که شنیده‌ها از وزارت کشور چیز دیگری است.
کد خبر: ۶۹۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 15 December 2018

با اعلام بازنشستگی، محمود زمانی‌قمی، وی مسند استانداری یزد را ترک کرد.پس از او گزینه‌های مختلفی برای استانداری یزد اعلام شدند. وزیر کشور چند روز قبل گفته بود: تا الان 12 استاندار تعیین شدند و 4 استان باقی ماندند که سعی می کنیم آنها نیز در هفته آینده معرفی شوند.
گزینه‌ای که بی سروصدا حذف شد
با این حال آخرین خبرها از روند انتخاب استاندار یزد نشان می‌دهد گزینه هایی زیادی حذف شده‌اند. شاید مهمترین گزینه حذف شده، علی زینی‌وند، معاون اقتصادی استانداری یزد باشد. او توانسته بود با رایزنی‌های متعدد نظر بسیاری از بزرگان را به خود جلب کند حتی نمایندگان استان در مجلس هم به وی روی خوش نشان دادند اما ناگهان مسئولان تراز اول دولت و وزارت کشور او را از لیست انتخاب استانداران حذف کردند.
کدام گزینه ها اکنون مطرح هستند؟
برای استانداری یزد اکنون دو گزینه مطرح هستند.نخست، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد که همزمان سرپرست استانداری هم هست و گزینه بومی و دیگری، ناجی،معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان به عنوان گزینه غیربومی مطرح است.
گفته می شود علاوه بر این دو گزینه مطرح، وزارت کشور، گزینه سومی هم برای شرایط عدم اجماع در استان در نظر گرفته است.
مردم یزد استاندار بومی می خواهند
موسوی، یکی از نمایندگان مردم استان یزد در مجلس هم تاکید کرده که اولویت نخست نمایندگان یزدی مجلس، انتخاب استاندار بومی است. با این حال نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد اکثریت مردم استان یزد با انتخاب استاندار غیربومی مخالف هستند.
این درحالی است که به‌رغم حرف‌های پیشین وزارت کشور مبنی بر انتخاب استاندار غیربومی برای همه استان‌ها، در چند استان از جمله دو استان همسایه یعنی استان‌های کرمان و اصفهان، استانداران بومی منصوب شده‌اند.
به نظر می رسد اجماع مسئولان  و نمایندگان مجلس در استان بر روی گزینه بومی، می تواند در تسریع حل مشکلات یزد بسیار کارساز باشد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار