مدیر کل استاندارد یزد:
مدیر کل استاندارد استان یزد با تاکید بر این که لازمه توسعه پایدار مدیریت کاهش آوارهای ساختمانی است، عدم وجود قانون برای پرداخت عوارض جدی برای برداشت منابع از طبیعت را از علل عدم استقبال از مصالح بازیافتی در ساختمان سازی عنوان کرد.
کد خبر: ۶۹۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 15 December 2018

«محمدحسین ماجدی اردکانی» در کارگاه آموزشی واکاوی وضعیت آوارهای ساختمانی که به همت سازمان یونسکو  و در حاشیه نمایشگاه پسماند در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شده بود، گفت: در کلان‏شهرها که عمده ساخت و سازها حاصل تخریب و نوسازی است، اگر به بازیافت آوارهای ساختمانی توجه نشود خطرات جدی متوجه محیط زیست خواهد شد، گرچه برای این موضوع در سایر شهرها هم باید تدبیر شود.
وی در این خصوص ادامه داد: شهرهای شمالی کشور با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود که بین جنگل ‌ ها و دریا محصور شده ‌ اند نیز از این اصل مستثنی نیستند.
پژوهشگر سابق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور افزود: مدیریت کاهش آوار باید از هنگام شروع طراحی ساخت مورد توجه قرار گیرد و با افزایش برنامه ‌ های تعمیر و نگهداری ساختمان، از استهلاک زودرس ساختمان ‌ ها جلوگیری و عمر آنها را افزایش داد.
وی علت عدم استقبال از مصالح بازیافتی را عدم وجود قانون برای پرداخت عوارض جدی برای برداشت منابع از طبیعت دانست و گفت: به همین دلیل قیمت تمام شده مصالح بازیافتی در کشور ما بسیار گران خواهد شد.
این مقام مسئول با توجه به نتایج تحقیقات قبلی خود، مکان مناسب از نظر محیط زیست را در استان تهران فقط در جنوبی‏ترین نقطه تهران معرفی کرد که هزینه های حمل و نقل فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
ماجدی اردکانی در پایان نیز خواستار تدوین مبحث مقررات ملی جدیدی در زمینه تخریب ساختمان ‌ ها شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار