رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز در نشست بررسی راه‌های جذب جوانان به نماز جمعه گفت: باید به نسل جوان بها داد تا آتش به اختیار درصحنه‌های مختلف حضور یابند.
کد خبر: ۶۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 15 December 2018

 جلسه‌ای با حضور رئیس ستاد نماز جمعه مهریز، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، کارشناس اداره اوقاف و امور خیریه و خبرنگاران و نیز نمایندگانی از قشر فرهنگیان، دانشجو و دانش‌آموز شهرستان جلسه‌ای در خصوص بررسی راه‌های جذب جوانان به نماز جمعه در دفتر ستاد نماز جمعه مهریز برگزار شد.
در این نشست، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز عمده‌ترین مشکلات جوانان را اشتغال و ازدواج دانست و گفت: حدود 13 میلیون جوان در کشور ازدواج‌نکرده‌اند. اگر به نیازهای جوانان و موضوع اشتغال و راه درآمد و نیز مسئله مهم ازدواج توجه کنیم جوانان نیز به معنویت توجه بیشتری نشان خواهند داد.
حجت‌الاسلام متوسل همچنین با اشاره به صبر و سعه‌صدر به‌عنوان مهم‌ترین شرط پذیرفتن مسئولیت، خاطرنشان کرد: مثل زمان جنگ تحمیلی که جوانان پیشتاز جبهه‌ها بودند، باید به نسل جوان بها داد تا آتش به اختیار درصحنه‌های مختلف حضور یابند و می‌بایست مسئولین و پیشکسوتان فرهنگی نیز راه را برای حضور جوانان باز کنند و در کنار فعالیت‌های خود، جوانان را نیز پرورش دهند.
در ادامه رئیس ستاد نماز جمعه مهریز با اشاره به گزارشی از عملکرد ستاد نماز جمعه و کارهای در دست اقدام مانند برگزاری مراسم‌های مختلف در آستانه سالگرد 40 سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای تشویق دانش آموزان برای حضور در نماز جمعه، کارت‌هایی طراحی‌شده است و در صورت اینکه 8 جلسه دانش‌آموز در نماز جمعه شرکت کند و در کارت درج شود، در مراسم نماز جمعه و نیز در مدرسه توسط امام‌جمعه مهریز با اهدای جایزه مورد تجلیل قرار می‌گیرد که خوشبختانه مورد استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان قرارگرفته است.
سید هدایت بنی فاطمه ایجاد جذابیت در مسجد ولیعصر(عج)، میعادگاه نماز جمعه برای جذب دانش آموزان و دانشجویان را ضروری دانست و گفت: امیدواریم با اختصاص بودجه و کمک خیرین، کار نوسازی این مسجد آغاز شود و با احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و هنری ولیعصر(عج) در 24 هزار مترمربع در مکان فعلی برگزاری نماز جمعه، کارهای فرهنگی بسیاری برای جذب نوجوانان و جوانان صورت خواهد گرفت.
امیر دهقان از آموزگاران فعال در نماز جمعه نیز درگیر کردن دانش آموزان در مسائل معنوی به‌ویژه نماز را مؤثر دانست و گفت: اگر به‌طور ویژه‌بر تربیت اسلامی دانش آموزان متوسطه اول و دوم همت شود، دانش آموزان در تمامی صحنه‌ها و نماز جمعه حضور خواهند یافت.
احمد دهقان، نماینده دانشجویان مهریز در این نشست تأکید کرد: محول کردن مسئولیت به نوجوانان و جوانان راهکار مناسبی است. طرح این موضوع در جلسه اولیاء و مربیان مدارس و تلاش خانواده‌ها در ایجاد علاقه و اشتیاق در فرزندان برای حضور در نماز جمعه نیز می‌تواند مؤثر باشد.
یاسر زارع، دانش‌آموز مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای مهریز خاطرنشان کرد: اگر مسئولین مدارس دغدغه ترویج نماز جماعت را داشته باشند، دانش آموزان به مساجد روی می‌آورند و مساجد شلوغ‌تر می‌شود و پس‌ازآن، در نماز جمعه نیز شرکت خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار