مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای:
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای یزد، تاکید کرد: در صدد تلاش بیشتر برای ارتقاء موارد و شرایط ایمنی در راه های استان هستیم، وضعیت موجود هرچند قابل قبول است، اما توقع و انتظار ما بیش از این هست.
کد خبر: ۶۹۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 13 December 2018

علی علیخانی در نشستی افزود: رعایت مسائل ایمنی و فنی اساس کار حمل و نقل است، تلاش و رسالت مجموعه هم این است، سطح و موارد ایمنی را ارتقاء دهیم.وی تصادف منجر به فوت را واقعا غم‌انگیز توصیف کرد و اضافه کرد: به همین دلیل تلاش‌ بر این است بتوانیم موارد ایمنی را در جاده‌ها ارتقاء دهیم و دست‌اندرکاران حمل و نقل به این مهم توجه کنند.مدیرکل راهداری یزد با بیان اینکه باید همه تلاش ها به کار گرفته شود، تا به موارد ایمنی مورد نظر برسیم، یکی از عوامل اثرگذار در این ارتباط را از سوی رانندگان وسایل نقلیه و دست اندرکاران امر در این صنعت دانست.علیخانی افزود: راننده علاوه بر مسئولیت حفظ جان خود و مسافران، در قبال سرمایه زندگی خود هم که در این بخش به کار گرفته است، مسئولیت زیادی بر عهده دارد، که این موضوع هم برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.این مسئول صنعت حمل و نقل استان تاکید کرد: اگر مسائل و موارد ایمنی رعایت شود، جای دفاع باز است، این اداره کل مدافع حقوق و سخنگوی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است و این مهم را وظیفه خود می‌دانیم.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد تصریح کرد: اگر قانون را به درستی رعایت کنیم به طور قطع در محاکم نیز بهتر می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.وی در بخش دیگری از سخنانش درباره بحث قاچاق سوخت گفت: در حمل و نقل استان این اتفاق کمتر رخ می دهد، در 2 مورد گزارشی ارائه شد که اتوبوس با باک غیرمجاز یا غیراستاندارد اقدام به حمل سوخت قاچاق کرد، امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.علیخانی اظهار داشت: البته اتوبوسی که با 20 درصد مسافر از یزد به سمت زاهدان حرکت کند، جای شک و شبهه دارد، هر چند تکلیف بر این است، سرویس در ساعت معین حرکت کند اما شبهه هایی ایجاد می‌کند در مواقعی منجر به کشف قاچاق می‌شود و این امر در شأن مجموعه حمل و نقل یزد نیست.وی افزود: تمام هم و غم ما این است، بتوانیم دفاع خوبی از رانندگان داشته باشیم اما جای دفاع را خود رانندگان باید برای ما باز کنند.علیخانی درباره رضایتمندی مسافران از خدمات رسانی نیز عنوان کرد: وقتی سطح کار را بالا ببریم با افتخار می‌توانیم بگوییم خدمت رسانی کرده ایم و معتقدیم اگر کسی خدمت رسانی انجام داده، باید تشویق شود.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان، جوان و از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه حمل و نقل هوایی و ریلی به دلیل مشکلاتی از قبیل گرانی و ... برای همه افراد جامعه قابل استفاده نیست بنابراین می توان با خدمت رسانی بهتر، مسافران این بخش‌ها را جذب کنیم.وی خاطرنشان کرد: قیمت مناسب، برخورد اجتماعی درخور شان مسافر، نظم در رفت و آمد، وضعیت مناسب سرویس‌دهی و ... مسافران را به استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده ای ترغیب می کند.سالانه 20 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد به مناطق مختلف کشور جابه جا می شود و استان از نظر حمل کالا در میان 31 استان در رتبه هفتم قرار دارد.راهداری و حمل و نقل استان در 2 بخش جابه جایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده ها فعالیت دارد که طول راه های استان چهار هزار و 600 کیلومتر است.هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار