نماینده سازمان برنامه‌وبودجه کشور:
نماینده سازمان برنامه‌وبودجه کشور، گفت: از مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام کشور 2057 مورد مربوط به استان یزد است که تقریباً ۲/۵درصد از کل پروژه‌های نیمه‌تمام را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 13 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ محمود ملکوتی‌خواه در جلسه کارگروه ویژه طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام کشور که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت: واگذاری تصدی‌گری‌ها، مولدسازی دارایی‌های دولتی، کاهش هزینه‌های غیرضروری دولت، اصلاح نظام یارانه‌ای و قیمت‌گذاری، افزایش و پوشش مالیاتی ازجمله سیاست‌های کلان لایحه بودجه در سال ۹۸ است.
وی افزود: در حقیقت رسالت‌های بودجه در سال آینده مقابله فعالانه با تحریم، ایجاد و حفظ ثبات اقتصادی کشور، تأمین حداقل معیشت و کاهش فقر و صیانت از تولید و اشتغال است.
مدیر پروژه مشارکت عمومی، خصوصی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، کل پروژه‌های عمرانی استانی تا پایان سال ۹۶ را نزدیک به ۸۲ هزار مورد عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار موردنیاز برای این پروژه‌ها ۴۰۵ هزار میلیارد ریال است؛ اما در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار پروژه قابل‌واگذاری برای امسال پیش‌بینی‌شده بود که ۳۰ درصد اعتبار را به خود اختصاص می‌دهد.
ملکوتی‌خواه با تأکید بر اینکه بسیاری از پروژه‌ها به دلایل قوانینی که وجود دارد، قابلیت فروش ندارند، خاطرنشان کرد: درواقع ضرورت دارد تا تعدادی از پروژه‌ها در چارچوب قانون اساسی در مالکیت دولت باشند؛ کما اینکه تعدادی از آن پروژه‌ها از فروش مستثنا شده و تعدادی نیز جذابیت لازم را برای بخش خصوصی جهت خرید در اختیار ندارند.
نماینده سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام کشور، با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های نیمه‌تمام کشور با ۳۳ هزار مورد از نوع احداثی است که بایستی در استان‌ها واگذار شود، عنوان کرد: از مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام کشور نیز دو هزار و ۵۷ مورد مربوط به استان یزد هست که تقریباً ۲/۵درصد از کل پروژه‌های نیمه‌تمام را به خود اختصاص می‌دهد.
وی در پایان در خصوص سهم دستگاه‌های اجرایی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد، تأکید کرد: دستگاه‌ سازمان جهاد کشاورزی با ۳۵ درصد، شرکت آب و فاضلاب با ۲۴ درصد و اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با ۱۰ درصد بیشترین سهم پروژه‌های نیمه‌تمام پیش‌بینی‌شده و قابل‌واگذاری در سال آینده در استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار