امام جمعه یزد مطرح کرد:
امام جمعه یزد گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی با تدوین آیین نامه‌ای مدون از ورود خرافات و آسیب‌ها در مراسم عزاداری‌ جلوگیری کنند.
کد خبر: ۶۸۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 12 December 2018

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد  در نشست بررسی آسیب‌های  عزاداری‌ مذهبی بر نظارت دقیق محتوای اشعار، پرهیز از خرافه گرایی در نحوه برگزاری مراسم عزاداری و استفاده از مداحان خوش نام تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود خرافات و آسیب‌ها به عزاداری‌ها نیازمند نظارت قوی است، گفت: با تدوین آیین نامه‌ای مدون با ضمانت اجرایی می‌توان با هر گونه سوء استفاده در این زمینه مقابله کرد.
امام جمعه یزد گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان باید عشق و محبت اهل بیت را به جوانان انتقال دهند.
آیت الله ناصری افزود:  راه برای نظارت بر محتوای اشعار و نحوه عزاداری‌ها فراهم شود و زمینه سوء استفاده دشمنان از عزاداری‌ها از بین برود.
امام جمعه یزد همچنین از روحانیون و هیئت‌ها خواست با حساسیت بیشتری بر نحوه عزاداری‌های هیئت‌ها داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مظلومیت امام حسین (ع) و واقعه عظیم کربلا گفت: این عزاداری‌ها صرفا برای این نیست که ما برای مظلومیت امام حسین (ع) غصه بخوریم، بلکه باید به فلسفه آن  توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
آیت الله ناصری تصریح کرد: ذاکران و مداحان و سخنرانان مذهبی باید در هیئت‌های مذهبی و زمان‌های عزاداری فلسفه و هدف امام حسین (ع) از قیام کربلا را برای مردم به ویژه جوانان بازگو کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار