مدير كل ارتباطات وفناوري اطلاعات يزد:
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بيان اين كه هر آن چه بر دنیای حقیقی حاکم است، در دنیای مجازی نیز صدق می‌کند، تاكيد كرد: تمام متولیان دنیای حقیقی باید به وظایف خود در دنیای مجازی نیز پایبند باشند.
کد خبر: ۶۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 12 December 2018

«اکرم فداکار»  فضای مجازی و مسائل مربوط به آن را بسیار گسترده عنوان و اظهار کرد: عنوان فضای مجازی بسیار کلی است و دامنه بزرگی دارد به طوری که هر چیز غیرحقیقی منتشر شده در حیطه فضای مجازی قرار دارد . 
وی با بیان این که این ابزار مانند سایر تکنولوژی‌ها و ابزارهای نو وارد شده به جامعه نیازمند آمادگی و آموزش است، تصریح کرد: متاسفانه زمانی پا به دنیای مجازی گذاشتیم که آمادگی آن را نداشتیم و در حال حاضر اغلب صحبت‌ها تهدیدات این فضار را در بر دارد . 
این مسئول با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبري در مورد اهمیت فضای مجازی، بیان کرد: این ظرفیت بزرگ متناسب با عملکرد افراد به ویژه گروه‌های کودک و نوجوان به تهدیدی برای جامعه تبدیل ‌شده و این عملکرد ماست که کارایی این فضا را نشان می‌دهد . 
وی لازمه آمادگی فرهنگی برای استفاده از فضاي مجازی را ضروری دانست و گفت: کشورهای بزرگ و توسعه یافته درسی به نام آموزش اخلاق مجازی دارند و این به معنای آموزش افراد در راستای مدیریت صحیح برای بهره‌برداری موثر از این فضاست . 
فداکار افزود: در حال حاضر قاعده‌ای بر این فضا حاکم نیست و برای کنترل این فضا، پلیس فتا به وجود آمده اما تدابیر و آموزش‌های قبلی هیچ وقت در اين رابطه دنظر گرفته نشده است . 
این مسئول ادامه داد: هر آن چه بر دنیای حقیقی حاکم است، در دنیای مجازی نیز صدق می‌کند و تمام متولیان دنیای حقیقی باید به وظایف خود در دنیای مجازی نیز پایبند باشند . 
وی با اشاره به افزایش کسب و کارهای اینترنتی، اظهار کرد: پیچیدگی کسب و کارهای اینترنتی مقدمه‌ای بر کمبود اطلاعات و آگاهی نسبت به این فضا است و مجوزهایی که برای کسب و کارهای اینترنتی صادر می‌شود، گواه این مطلب است که دستگاه‌ها باید خود را برای استفاده از این ظرفیت زودتر از افراد عادی آماده کنند . 
فداکار مثال این موضوع را تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد و افزود: موج غیرقابل کنترل و عظیم مستفدین و کاربران فضای مجازی در راه است لذا دستگاه‌ها باید قبل از ورود این موج با ارتقای شناخت خود از این فضا، آمادگی برخورد با این موج را کسب کنند به طوری که خود زمینه، زیرساخت و فضای کسب و کارهای اینترنتی متناسب با وظایفشان را فراهم کنند تا این فضا غیرقابل کنترل، ناامن و تهدیدآمیز نشود . 
وی دنیای مجازی را لازمه توسعه اقتصاد کشور دانست و درامدزایی برندهای بسیار معروف تجاری دنیا نیز از طریق فضای مجازی عنوان کرد . 
این مسئول در پايان نيز عدم موفقیت هشتک‌ها و کمپین‌ها در دنیای مجازی در راستای حل بحران‌ها در کشور را نیز یکی از دیگر موارد عدم تخصص و مهارت جامعه در پذیرش این فضا دانست و گفت: هر چند موفقیت زیادی از طریق دنیای مجازی کسب نشده اما در افزایش مطالبه گری عمومی و شفافیت تاثیر قابل توجهی داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار