مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به وضعیت نگران کننده آب شرب در روستاهای استان یزد گفت: تنها ۳۰ درصد روستاهای این استان از آب انتقالی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۶۸۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 11 December 2018

محمدرضا فاتحی در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تشریح وضعیت بحران آب در روستاهای استان یزد پرداخت و اظهار داشت: خشکسالی‌های پی در پی سبب بروز بحران آب در بسیاری از روستاهای استان یزد شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاها نه تنها از نظر تامین آب کشاورزی بلکه از نظر تامین آب شرب نیز در تنگنا هستند، افزود: خشکسالی‌های متوالی سبب بروز مشکلات جدی آب در ۳۳۰ روستای استان یزد شده است.
فاتحی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۳۰ روستای استان یزد به وسیله تانکر آبرسانی می شوند و در برخی روستاها نیز تانکر ثابت تعبیه شده است.
وی یادآور شد: آبرسانی به روستاها به وسیله تانکر علاوه بر سختی‌ها و هزینه‌هایی که به دنبال دارد، برای مردم روستاها هم سختی‌هایی به دنبال دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اینکه نیمی از منابع آبی در روستاهای استان یزد خشک شده و بخش دیگری از منابع نیز با کاهش چشمگیر آبدهی مواجه هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰۸ منبع آبی شامل چاه، قنات و چشمه و ... نزدیک به ۷۰۰ روستا با جمعیت ۲۸۰ هزار نفر را زیرپوشش قرار داده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد روستاهای استان یزد از خط انتقال آب بهره‌مند هستند که در این روستاها نیز کاهش سهمیه و بروز مشکل در انتقال آب، مشکلات جدی در حوزه آب شرب ایجاد می شود.
فاتحی خ اطرنشان کرد: در مواقعی که خط دچار مخاطره می‌شود EC آب به ۱۹۰۰ می‌رسد و ما مجبور به تامین آب شرب مردم از طریق آب‌رسانی سیار هستیم.
وی ادامه داد: البته تاکنون تعدادی از روستاها به سیستم دو شبکه‌ای آب مجهز شده اند به نحوی که یک سیستم آب انتقالی و سیستم دیگر، آب بهداشت را به وسیله منابع داخلی و چاه‌های استیجاری تامین می‌ کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار