رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه:
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه گفت: حدود 600 نفر نیروی آموزش‌دیده سازماندهی‌شده به‌عنوان امدادگر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر ابرکوه فعالیت دارند.
کد خبر: ۶۸۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 11 December 2018

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه اظهار کرد: یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر بالا بردن توان امدادی نیروها بوده است که جهت نیل به این هدف از برخی اقدامات غیر مرتبط با هلال‌احمر فاصله گرفته و به سمت ارتقاء کیفیت وظیفه اصلی خود که همان امدادرسانی است، روی آورده‌ایم.
خلیل اکرمی اذعان کرد: ناگفته نماند که در کنار تمرکز بر هدف اصلی هلال‌احمر، در حوزه داوطلبان، کمک به مددجویان و نیازمندان، ارائه کمک‌هزینه درمان، جوانان، کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی با محوریت فعالیت‌های اجتماعی و ... سرلوحه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر شهرستان بوده است.
اکرمی خاطرنشان کرد: در حوزه امداد و نجات یک پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت (فصلی) داریم که به‌طور متوسط روزانه حدود 10 نفر به‌صورت 24 ساعته در این پایگاه‌ها در حالت آماده‌باش هستند که حوادث جاده‌ای را پوشش داده و اگر اتفاقی نیز در سطح شهرستان رخ دهد، آماده خدمت‌رسانی هستند.
وی ابراز کرد: هلال‌احمر شهرستان بیشتر بر روی آموزش تیم‌های تخصصی تمرکز داشته و هم‌اکنون تیم‌های تخصصی از جمله تیم‌های نجات در جاده، حمایت‌های روانی، جستجو و نجات در آوار و... کاملاً آموزش‌دیده و دارای نیروهای باتجربه و قابل‌اعتماد هستیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ابرکوه ضمن تأکید بر مقوله آموزش که هم‌اکنون به‌طورجدی در مدارس ابرکوه پیگیری می‌شود، افزود: در حال حاضر حدود 600 نفر نیروی آموزش‌دیده سازماندهی‌شده به‌عنوان امدادگر داوطلب در خدمت جمعیت هلال‌احمر شهرستان هستند.
اکرمی در رابطه با تجهیزات این نهاد، عنوان کرد: هلال‌احمر ابرکوه بر اساس سرانه استاندارد دارای انبار تجهیزات اسکان اضطراری است که در صورت نیاز قابل استفاده است.
وی همچنین در رابطه با دسترسی به نقاط حادثه‌دیده در بافت تاریخی با توجه به محدودیت‌های موجود، گفت: در حوزه مدیریت بحران قطعاً همان‌طور که طرح‌های خاصی برای بازسازی و بهسازی بافت تاریخی وجود دارد، برای مواقع بحران نیز نیاز به طرح‌ها و تجهیزات خاص امدادرسانی در بافت تاریخی است که بخشی از آن بر عهده شهرداری و آتش‌نشانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار