به بهانه روز دانشجو
در شب 25 خرداد 88 هنگام شکل گیری آشوب های خیابانی از آقای موسوی دعوت شد تا در تلویزیون حاضر شود و نکات خود را مطرح کند اما ایشان قبول نکرد/ انتخاب های غلط در پنج سال گذشته، کشور امروز دچار عقب ماندگی شده و بسیاری از مردم خواهان این هستند تا زندگی شان به شرایط سال 92 بازگردد.
کد خبر: ۶۸۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 08 December 2018

به گزارش تابناک یزد، عزت الله ضرغامی به دعوت از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد؛ چهارشنبه شب در مراسمی در جمع دانشجویان در دانشگاه یزد به مناسبت روز دانشجو به تحلیل و بررسی مسایل روز پرداخت .

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت ما در حوزه عدالت اجتماعی مشکلات زیادی در داخل کشور داریم و نتوانستیم تا کنون شعارهای عدالتخواهانه را به درستی ادا کنیم.

ضرغامی اظهارداشت: متاسفانه در کشور عقب ماندگی داریم و به دلیل راهبرد غلط پنج سال گذشته عقب ماندیم و جمله رئیس جمهور در مورد مقاومت مردم در شرایط کنونی معنی و مفهومی ندارد.

رئیس سابق صدا و سیما تصریح کرد: ما دل به آمریکایی ها بستیم و مسئولیت خودمان را برای ادامه راه خون شهدا فراموش کردیم چراکه زندگیمان شرطی شده و عقب ماندگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم به دنبال عدالت هستند و باید به زندگی و معیشت مردم رسیدگی کنیم چرا که وضع مردم نیز دچار عقب ماندگی شده است.

ضرغامی همچنین به افتخارات رسانه‌ملی کشور اشاره کرد و افزود: ما در رسانه ملی با شبکه هایی از جمله پرس تی وی و هیسپان تی وی توانستیم با امریکا رقابت کنیم تا از ۲۶ مدار ماهواره ای موجود ما را از۲۵ مدار ماهواره ای خارج کنند.

وی جنبش دانشجویی امروز را نسبت به گذشته خیلی ضعیفتر دانست و گفت: از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که نقش پررنگی در رویه استکبارستیزی کشور داشت تا تأسیس نهادهای انقلابی مثل جهاد سازندگی، اقداماتی بود که نقش دانشجویان در آن برجسته بوده ،اما جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر به دلیل برخی سیاست زدگی‌ها و سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از رسالت‌های اصلی خود فاصله گرفته که همراه نبودن اقدامات صلبی دانشجویان با فعالیت‌ها ایجابی اصلی ترین مشکل امروز است.

ضرغامی با اشاره به چهل سالگی پیروزی انقلاب خواستار آسیب شناسی عرصه های مختلف شد و افزود: انقلاب اسلامی دست آورد های بی نظری داشته و با تکیه به پروردگار و به برکت پشتیبانی مردم توانسته دشمنان را ناکام بگذارد، اما همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند در حوزه عدالت اجتماعی با ضعف هایی روبرو هستیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: شعارهای مردم در زمینه عدالتخواهی محقق نشده و در حوزه عدالت خطی مشی لازم را داریم اما رویه هایی که در پیش گرفتیم نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

ضرغامی بسیاری از مشکلات امروز را نتیجه انتخاب های غلط در 5 سال اخیر دانست و اظهارداشت: به دلیل انتخاب های غلط در پنج سال گذشته کشور امروز دچار عقب ماندگی شده و بسیاری از مردم خواهان این هستند تا زندگی شان به شرایط سال 92 بازگردد چرا که وضعیت اقتصادی امروز کشور به دلیل دل بستن به وعده های دروغین آمریکا است.

رئیس سابق صداوسیما با اشاره به سانسور های صداوسیما خاطرنشان کرد:در ابتدای دوره ریاست رویه متفاوتی را در پیش گرفتیم و با خلق پدیده ی روتوسکوپی در ویرایش فیلم ها و سریال های خارجی به جای حذف و یا سانسور بسیاری از صحنه ها با روتوش کردن، آنها را در قالب ضوابط صداوسیما برای پخش در شبکه های ملی آماده می کردیم.

ضرغامی با اشاره به امکانات محدود برای کار روتوسکوپی افزود: اگر فیلم سازانی که فیلم آنها روتوسکوپی شده به تماشای فیلم اصلاح شده بنشینند قطعا متوجه ویرایش های انجام شده نخواهند شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حضور مسئولان در توییتر بیان کرد: در زمان حال دشمنان ما از همه جوانب در حال جنگیدن با ما هستند و علیه انقلاب و نظام اسلامی در حال برنامه ریزی هستند تا بتوانند در کشور خلل وارد کنند و توییتر نیز یکی از فضاهایی است که بیشتر جنبه فکری دارد.

ضرغامی حضور نیروهای انقلابی برای مقابله با جریانات تخریب کننده در توییتر را خواستارشد و افزود: به دلیل فیلتر بودن فضای مجازی توییتر ظاهر آن با قانون مخالف است و حضور مسئولین را در این فضا می توان نوعی تعارض عنوان کرد و امروز نیز باید نیروهایی برای مقابله با عوامل تخریب کننده دشمن در این فضای مجازی به فعالیت انقلابی بپردازند.

رئیس سابق صداوسیما با اشاره به فتنه 88 گفت بحث تقلب در انتخابات آن‌هم در حد 12 میلیون رأی؛ موضوعی است که هم مسئولین ستاد آقای موسوی و آقای کروبی در همان ایام به کذب آن اشاره کردندو هم با فرآیند انتخابات کشور چنین تقلبی غیر ممکن است.

وی به دیدار خود با موسوی پس از انتخابات و در شب 25 خرداد 88 هنگام شکل گیری آشوب های خیابانی اشاره و بیان کرد: در آن دیدار از موسوی دعوت شد تا در برنامه گفتگوی تلویزیون حاضر شود و نکات خود را مطرح کند و با صحبت های خود باعث آرام تر شدن شرایط کشور شود و حتی پیشنهاد برنامه ضبطی را دادیم اما موسوی قبول نکرد و خواستار صحبت با مردم به طور زنده و بدون حضور مجری شد که این برای ما میسر نبود.

ضرغامی اظهارداشت: در دیداری که با موسوی داشتم، به او گفتم رأی خوبی آورده و اگر با دشمنان و بیگانگان مرزبندی کند و تحت تأثیر فضاسازی‌های آن‌ها و جو به وجود آمده قرار نگیرد می‌تواند جریان سیاسی خوبی به راه بیندازد و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در انتخابات بعدی موفق شود، اما متأسفانه رویه دیگری پیش‌گرفته شد که برای کشور، انقلاب و مردم دردسرساز شد و هزینه‌ها و لطمه‌های آن اتفاقات که موجب امیدواری دشمنان شد، هنوز هم باقی است.

وی دیدارش با مقامات و شخصیت ها و نشر در فضای مجازی را تبلیغات برای انتخابات آینده ندانست و با تکذیب این موضوع ادامه داد: نیروهای انقلابی یا در صحنه و وسط میدان حاضر هستند و مجاهدانه تلاش می‌کنند یا درزمانی که به‌اصطلاح نیمکت نشین هستند خود را آماده نگه‌ می دارند، تا هم به‌موقع درصحنه موردنیاز حاضر شوند و هم کارآمد باشند.

ضرغامی تلاش خود را در این مدت در مسیر تبیین انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش روی نظام و روشنگری و تقویت جبهه انقلاب دانست و افزود: اینکه کسی تصور کند، فردی با چند دیدار و با عکس گرفتن با هنرمندان و... می‌تواند رئیس‌جمهور شود، یا خیلی ساده‌اندیش است یا ریاست جمهوری را دست‌کم گرفته است.

رئیس اسبق صداوسیما تأکید کرد که برنامه‌ای برای حضور در انتخابات آینده ندارد و آنچه در این مورد مطرح می‌شود بی‌اساس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار