عضو شورای اسلامی شهر یزد از طرح توسعه ای بیمارستان شهید رهنمون بابت ایجاد مشکلات شهری در منطقه انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۸۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 08 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ حمیدرضا قمی رئیس کمیسیون شهر هوشمند و عضو شورای اسلامی شهر یزد از طرح توسعه ای بیمارستان شهید رهنمون در مرکز شهر انتقاد کرد و معتقد است گسترش این بیمارستان با ساختار شهری تطابق نداشته و مشکلات شهری عدیده ای را دامن گیر ساکنین مناطق مجاور خود کرده است.

قمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان شهید رهنمون در مرکز شهر عوارض متعددی را برای ساکنان مجاور این بیمارستان پدید آورده است، تشریح کرد: توسعه این بیمارستان در مرکز شهر بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه ای و فیزیکی محل اجرا مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و در حق شهرداری اجحاف شده است که سکوت در برابر این مهم پسندیده نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح توسعه ای هیچ پارکینگی برای مردم و مراجعین این بیمارستان در نظر گرفته نشده است و این مهم سبب شده تا حد چشمگیری بر ترافیک این منطقه اضافه گردد. من نمی دانم که به تعهداتشان به شهرداری عمل کرده اند یا خیر. اما آنچه مشخص است در یک مورد دم دستی، آن ها حتی این دیواره های زشت کرکره ای روبروی بیمارستان را نیز بهبود نداده اند که مدت هاست بر جلوه بصری شهر در یکی از خیابان های اصلی یزد لطمه وارد کرده است.

قمی عنوان کرد: گفته می شود این طرح توسعه ای بیش از آنچه که باید به آن اجازه داده شده تا در کوچه پیشروی کند که سبب شده راه توسعه منطقه گرفته شود. با این شرایط شهرداری یزد در آینده جهت توسعه شهری مجبور است از پول مردم، محل های مورد نظر را بخرد و آن جا خیابان تعریف کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در انتقاد به اجرای نمای کامپوزیت در بیمارستان شهید رهنمون، عنوان کرد: در طرح توسعه ای این بیمارستان نمای کامپوزیت در وسط مناطق تاریخی شهر به بدترین شکل ممکن مجددا احیا و اجرا شده و هیچ کس هم نگفته است چرا. این امر سبب شده تا در مناطق اطراف آن نیز شاهد متداول شدن این نمای غیرقانونی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم در کوچه های اطراف آن که خانه هایی با قدمت صد ساله دارند فرهنگ سازی و با متخلفین ساختمانی برخورد کنیم. ما در همین کوچه ها جلوی مردم را می گیریم و زورمان به آن ها می رسد اما نمی توانیم با دولتی ها برخورد کنیم. این دو گانگی موجب گله مندی مردم می شود. این مراکز سهمشان از مشکلاتی که برای شهر ایجاد می کنند بر دوش مردم سنگینی می کند و باید پاسخگوی این مهم باشند.

گفتنی است اسفندماه 1395 طرح ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد از جمله مصوبات سفر سال 86 رهبری به استان و با اعتباری بالغ بر 780 میلیارد ریال در جایگزین ساختمان قدیمی، با وسعت بیش 30 هزار مترمربع در 9 طبقه با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و شهری در خیابان فرخی یزد به بهره ‌برداری رسید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار