رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه سهم اقتصاد دانش بنیان استان یزد بسیار کم است، گفت: مدیران ریسک‌پذیر و تحولی در استان یزد به لحاظ قانونی از حمایت برخوردار نیستند.
کد خبر: ۶۸۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 06 December 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد صالح اولیاء صبح امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه سهم اقتصاد دانش بنیان استان یزد زیاد نیست اظهار داشت: ظاهراً در حد نیم تا دو درصد سهم اقتصاد دانش بنیان است و شاید به همین دلیل باشد که کسی این بخش را زیاد جدی نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه یزد اضافه کرد: این سهم پایین دانش بنیان در اقتصاد با صنعت و سایر بخش‌ها قابل مقایسه نباشد و اگر عزم جدی در استان نباید قرار هم نیست که تغییر در شاخصه اتفاق بیافتد.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وی با اشاره به اینکه اگر به بخش فناوری و فناوری اطلاعات به مانند کالای لوکس و دانشگاهی نگاه شود و احساس نکنیم که این حوزه در آینده سرنوشت استان یزد تاثیر می‌گذارد، اتفاقی نخواهد افتاد افزود: اگر بخش صنعت هم از فناوری استفاده نکند شاهد تغییرات زیادی در آن نخواهیم بود.

اولیاء با بیان اینکه نیازمند سه حمایت در حوزه فناوری و اطلاعات هستیم گفت: زیرساخت فیزیکی که نیاز به فضای فیزیکی دارد اولین حمایت و حداقل کاری است که برای این شرکت‌ها ایجاد شود.

رئیس دانشگاه یزد دومین حمایت را در حوزه تسهیلات عنوان کرد و تصریح کرد: هر نوع حمایتی از شرکت‌های نوپا که با هزینه‌های بسیار پایین هم امکان پذیر است صورت گیرد، تجربه نشان داده که به طور قابل توجهی سبب ارتقا شده و در سطح ملی مطرح نیز قابل ارائه بوده است.

وی حمایت‌های کانونی را سومین حمایت در حوزه فناوری و اطلاعاتی استان عنوان و اشاره کرد: مباحث فناوری نیاز به پذیرش ریسک دارد و اگر مدیران نگرانی داشته باشند که اگر کار تازه‌ای انجام دهند در معرض خطاب قرار می‌گیرند که چرا دست به این کار زده‌اند، از فعالیت‌های خود چشم پوشی می‌کنند و در این زمینه‌ها ریسک نمی‌کنند.

اولیاء در پایان گفت: مدیران ریسک‌پذیر و تحولی در استان یزد به لحاظ قانونی از حمایت برخوردار نیستند که این مسئله خود به نوعی یک معضل در راستای تحول در بخش‌های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار