رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال آینده غیر از یارانه نقدی که 142 هزار میلیارد تومان است، یارانه غیرنقدی و غیرمستقیم اعطا خواهد شد و تلاش کردیم بودجه شفاف و صریح است.
کد خبر: ۶۸۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 06 December 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری "تشریح جزئیات بودجه سال 1398" و رونمایی از آن گفت: ما باید بدانیم که در سال 98 چه اهدافی را دنبال می‌کنیم تا براساس منابع و مصارف آن را محقق کنیم، برای اینکه مجلس اطمینان داشته باشد کتابی در یک جلد تهیه کرده‌ایم که در آن قیمت تمام شده فعالیت‌ها کاملا مشخص شده است. برای سال 98 موظف هستیم براساس اسناد فرادست و تبصره 19 طرح‌های عمرانی را واگذار یا با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم و بر همین اساس کتابی نیز در این مورد تهیه شده است تا شفافیت لازم صورت بگیرد و از رانت اطلاعاتی جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه براساس گزارش صندوق بین المللی، شفافیت بودجه در ایران تحسین برانگیز است،گفت: تمام دستگاه‌های معاف از مالیات را معرفی کردیم تا مردم و نمایندگان از آن مطلع باشند.

 نوبخت گفت: در سال آینده غیر از یارانه نقدی که 142 هزار میلیارد تومان است، یارانه غیرنقدی و غیرمستقیم اعطا خواهد شد و تلاش کردیم بودجه شفاف و صریح است.

 وی ادامه داد: ما ادعا نداریم منابع نامحدود داریم بنابراین بودجه تخصیص داده شده به دستگاه‌ها شاید نارضایتی ایجاد کند.

 نوبخت گفت: در سال 98 برای انجام اقدامات یک برنامه زمانبندی از 15 تیر شروع کردیم و اینکه این هواپیما توانست در 15 آذر در مجلس بنشیند محصول یک شب یا دو شب نیست و محصول لحظه به لحظه نظارت و جلسات متعدد است.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار