مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: لازم است همه تلاش کنیم تا بستری مناسب برای شکل گیری هویت ایرانی اسلامی برای کودکان به ویژه در دوره پیش دبستانی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۶۸۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 22 November 2018

عباسعلی دانافر در نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، با اشاره به ویژگی های استان یزد اظهار داشت: یزد از دیرباز در عرصه فرهنگ و ادب شهره بوده و مردم این دیار به سختکوشی شهرت دارند.

وی ضمن خیرمقدم به مهمانانی که از سراسر کشور در این همایش حضور یافته اند، افزود: این همایش فرصت مغتنمی است که با توجه به ابعاد رشد متوازن کودکان و در نظر داشتن فرهنگ غنی ایران اسلامی و آموزه های دین مبین اسلام نسبت به مقوله هویت ایران اسلامی پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به حضور پرشور کارشناسان و مربیان در این همایش، عنوان کرد: این حضور مایه مباهات استان یزد است و یقین دارم با همت و تلاش همه دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت می توانیم در عرصه نهادینه سازی هویت ایرانی قدم برداریم.

وی با اشاره به استقبال باشکوهی که با ارسال بیش از ۲ هزار اثر علمی، فرهنگی و هنری و در مجموع شش محور انجام شد، افزود: امروز دست اندرکاران آموزش و پرورش اهمیت مقوله هویت را به خوبی درک کرده اند و آن را کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می دانند.

دانافر خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۲۷ مرتبه کلمه هویت تکرار شده و هویت سند ملی ایرانی در این سند مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هویت ملی ایرانی در این سند ترکیبی از سه بعد هویت اسلامی، هویت ایرانی و هویت متجددانه است که این ابعاد با هم می توانند شرایط ایجاد وحدت، انسجام و همبستگی ملی را در میان دانش آموزان فراهم آورد که در این میان لایه هویت اسلامی از برجستگی و تاکید بیشتری در این سند برخوردار است.

دانافر افزود: آموزش و پرورش باید با برخورد واقع بینانه برای هر سه لایه فضای مناسبی ایجاد کند و بر اساس سند تحول بنیادین و سیاست ها و برنامه های کلی نظام آموزشی کشور و نیز با توجه به تاثیرگذاری دوره تربیتی پیش دبستانی در شکل گیری هویت کودکان، بستری مناسب در راستای ترویج، تقویت و تعمیق هویت ایران اسلامی در چنین همایش هایی در مسیر هویت یابی کودکان گام برداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار