مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) خبر داد؛
مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: ترویج سیره و روش علی بن موسی الرضا (ع) در ابعاد علمی، فرهنگی و هنری در اولویت برگزاری جشنواره‌های رضوی در سال آینده است.
کد خبر: ۶۸۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 22 November 2018

سیدجواد رفائی مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در یزد با بیان اینکه سال آینده جشنواره امام رضا (ع) وارد مرحله و سبک جدیدی می‌شود، گفت: احتمال ادغام جشنواره‌ها برای سال‌های آینده وجود دارد و این موضوع در کارگروه تخصصی با حضور معاونان تخصصی وزارت ارشاد و مدیرکل ارشاد استان‌ها مطرح خواهد شد.

سیدجواد رفائی از برگزاری جشنواره‌ها بصورت دوسالانه خبر داد و افزود: هنرمندان باید برای خلق آثار جدید یکسال فرصت داشته باشند و سال بعد، آثار خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های بنیاد امام رضا (ع) در سال‌های اخیر، برگزاری جشنواره‌های رضوی بوده است که در مدیریت جدید نیز توجه به متخصصان و اهالی فن برای ترویج سیره و روش علی بن موسی الرضا (ع) در ابعاد علمی، فرهنگی و هنری در اولویت برنامه ها است.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه استان‌هایی که تمایل میزبانی از جشنواره‌های رضوی را دارند، باید یک سری امکانات را برای برگزاری جشنواره در سطح بسیار بالا انجام دهند، گفت: کمک مسئولان استانی از طرف ارگان‌های مختلف یکی از پارامتر‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای اعطای امتیاز میزبانی است.

رفائی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از اکران فیلم‌های منتخب جشنواره رضوی افزود: مشاهده محل اکران فیلم‌ها و گزارش‌های دبیر تخصصی جشنواره، نشان از حرکت بسیار خوبی است که امیدواریم تاثیرگذاری زیادی بین مردم هم داشته باشد.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند برای هنرمندان و دانشجویان رشته فیلم سازی موثر باشد و بدون شک فرصت مناسبی برای ارتباط و تعامل بیشتر هنرمندان است.

رفائی گفت: یکی از موارد تاثیر گذار در جشنواره ها، حضور آثار هنرمندان و فیلمسازان درجه یک کشور است که هنرمندان جوان می‌توانند برای فراگیری شیوه‌های فیلم برداری و موضوع پردازی، بهترین بهره را ببرند.

وی تصریح کرد: سخنرانی تنها راهکار تبلیغ فرهنگ رضوی نیست، بلکه ترویج این فرهنگ در دنیای امروز با بهره گیری و حمایت از تولید فیلم‌های مستند و داستانی یکی از بهترین روش ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار