سرپرست فرمانداری یزد تأکید کرد:
سرپرست فرمانداري يزد با اشاره به ضرورت شناسايي و كنترل دقيق منابع غذايي حيوانات ولگرد گفت: قطع چرخه انتقال حیوانات ولگرد باید در اولویت اجرایی کمیته کنترل حیوانات ولگرد استان یزد قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 22 November 2018

« عباس حيدري» در نشست كميته كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان با بيان افزايش حيوان گزيدگي در استان طي سال‌هاي اخير اظهار کرد: ضروري است طرحي ضربتي براي جمع‌آوري و زنده‌گيري حيوانات ناقل بيماري به ويژه سگ‌هاي ولگرد در يزد اجرايي شود .

وي با اشاره به وجود سه كانون نگهداري سگ‌هاي ولگرد در يزد افزود: اگر چه اولويت كميته كنترل با كانون‌هاي نگهداري است اما در شرايط كنوني مهار طغيان حمله حيوانات ولگرد و قطع چرخه انتقال نيز بايد مد نظر قرار گيرد .

سرپرست فرمانداري يزد شناسايي و كنترل دقيق منابع غذايي حيوانات ولگرد را ضروری دانست و گفت:‌ ايجاد قرنطينه ضمن اطمينان بخشي مي‌تواند زمينه كاهش و كنترل را به دنبال داشته باشد .

حیدری در ادامه اهميت آموزش به شهروندان با بهره‌گيري از ظرفيت رسانه‌هاي استان برای موضوع مدیریت حیوانان ولگرد را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: اهتمام در كنترل و سرعت در تصميم‌گيري برای ارائه گزارش هفتگي ضروری است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار