معاون امور اقتصادی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی با استفاده از جنگ اقتصادی، گفت: عبور از جناح‌بندی‌های سیاسی و فرا بخشی عمل کردن، ضرورت امروز کشور است.
کد خبر: ۶۸۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 21 November 2018

علی زینی‌وند  در همایش شکوه هجرت که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد،با اشاره به اینکه امروزه دیده جهانیان به جمهوری اسلامی ایران و پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب دوخته‌شده است، گفت: بدون‌شک اگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران به پرچم‌داری ایشان بیش از بیش توجه داشته باشند غلبه بر شرایط اقتصادی آسان می‌گردد.

وی افزود: درواقع در اوایل انقلاب همه دشمنان به این فکر بودند که تحریم و جنگ، جمهوری اسلامی را از پی درمی‌آورد؛ اما خوشبختانه جمهوری اسلامی این شرایط سخت را با موفقیت، سرافرازی و اتحاد پشت سرگذاشت؛ کمااینکه این شرایط در حال حاضر نیز ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد اظهار داشت: در سال‌های گذشته استراتژی دشمنان جمهوری اسلامی تغییر یافته است؛ چراکه در میان کوران تحریم و جنگ ساختارهای امنیتی، دفاعی و موشکی کشورمان قدرتمند‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد؛ دشمنان با دیدن مستحکم‌تر شدن و حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشورمان، به نقطه‌ای تحت عنوان جنگ اقتصادی رسیدند.

زینی‌وند با بیان اینکه در عصر کنونی در راستای جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی مدونی صورت نگرفته است، عنوان کرد: از یک دهه گذشته شعار سال امام خامنه‌ای حول محور مسائل اقتصادی، صرفه‌جویی، استفاده از کالای ایرانی و در رأس همه این مسائل در حول محور اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری کامل و جامع است، خاطرنشان کرد: هر سندی که تحت عنوان سیاست‌های کلی نظام بیرون می‌آید، محصول فکر سال‌ها تجربه انباشته شده نخبگان و همچنین تجارب اندیشه‌های مختلف دنیاست که مقام معظم رهبری بر روی محتوای آن‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد که این نگاه و راهبرد منجر به سیاست‌های کلی اجرایی نظام می‌شود.

وی، اقتصاد مقاومتی را از کلیدی‌ترین سیاست‌ کلی نظام عنوان کرد و بیان داشت: در شرایط کنونی کشور نیازمند توجه بیشتری به این سیاست‌هاست؛ امروزه مدیری که به ارکان جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته باشد، قطعاً به درد مدیریت در این برهه از زمان نمی‌خورد؛ لذا اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران کشورمان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد تأکید کرد: درواقع در این برهه از زمان ضرورت دارد تا مسئولان از قیدوبند جناح‌بندی‌ها سیاسی بیرون آیند؛ چنانچه در این شرایط عبور از جناح‌بندی‌های سیاسی و فرا بخشی عمل کردن و استفاده از تمامی پتانسیل‌های کشور یکی از ضرورت‌های مسئولان کشور قلمداد می‌شود.

زینی‌وند، داشتن درک دقیق مسئولان از شرایط کنونی کشور را از دیگر ویژگی‌های مسئولان جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: همچنین هم‌افزایی و جزیره‌ای عمل نکردن مسئولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه امروزه اختلاف و موضع‌گیری‌های تند سیاسی از هر جناحی که صورت گیرد برای کشور سم محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد جمهوری اسلامی ایران، نهادسازی‌های مقتدر و ریشه‌دار در جمهوری اسلامی است، یادآور شد: درواقع اگر نهادهایی مانند بسیج، سپاه و جهادسازندگی در کشورمان وجود نداشتند، مشخص نبود وضعیت کشور به چه شرایطی برسد؛ چنانچه امروزه نهادهای کشورمان تحت عنوان الگوی موفق در اداره کشورهای منطقه شناخته شده اند.

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: در حقیقت دنیای توسعه‌یافته با شهرک‌های صنعتی میسر می‌شود؛ اما برای توسعه متوازن و ریشه‌کردن بیکاری، نیازمند وارد شدن مشاغل خرد و مردمی در اقتصاد پویای کشورمان هستیم؛ چنانچه با بسیاری از همین منابع خرد طوفان شغل در جامعه ایجاد و بیکاری در جامعه ریشه‌کن می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان با اشاره به اینکه مسئولان نبایستی نهادهای مردمی را رقیب خود بدانند، اضافه کرد: در عصر کنونی صرف وقت در راستای کارخانه‌های غول‌پیکر افزایش یافته است که این مهم خوب است؛ اما این وقت‌گذاری اشتغال فراگیر را در کشورمان ایجاد نمی‌کند؛ چراکه اشغال فراگیر از دل‌ منزل‌ها و در میان تفکر مختلف جامعه بیرون می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار