يك فوق تخصص روماتولوژی:
يك فوق تخصص روماتولوژی در مورد بروز سلولیت که نوعی بیماری روماتیسمی و البته شايع در بين بانوان است، اظهار كرد: سلوليت‌ها برخلاف باور برخي كه آن را نوعي عفونت تفسير مي‌كنند، نوعی خود ایمنی در بدن است.
کد خبر: ۶۸۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 21 November 2018

دکتر «محمد باقر اولیاء»  با اشاره به برخی تفاسیر ناصحیح از مفاهیم و ظرفیت‌های پزشکی برای برخی از بیماری‌ها تداعی‌کننده آن بیماری مانند سلولیت نیست اما شامل حال فیزیوتراپیست‌ها نمی‌شود.

وی سلولیت را نوعی التهاب پوست که معمولاً با درد و قرمزی براي فرد مبتلا همراه است، معرفي كرد و افزود: افکار عمومی بر این باورند که سلولیت یک پروسه عفونی است اما برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند، تنها در 20 درصد موارد حداکثر یک عامل عفونی پیدا شده است لذا بیش از 50 درصد سلولیت‌ها، غیرعفونی هستند و در واقع به نوعي با بیماری‌های خودایمنی و روماتیسمی ارتباط دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی يزد با اشاره به شیوع اغلب بیماری‌های روماتیسیمی در خانم‌ها، بیان کرد: با تکیه بر این عقیده، این احتمال وجود دارد که بیماری‌های سلولیت هم در خانم‌ها شایع‌تر باشد.

وی در مورد نوعی از سلولیت که به دنبال تراشیدن موهای جلوی ساق پا ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این نوع خاص با نفوذ میکروب‌های سطح پوست از طریق تیغ به لایه‌های عمقی‌تر پوست، پروسه التهاب و عفونت پوستي به وجود می‌آید که یک مورد خاص از این بیماری است.

اولیاء در پایان تاکید کرد: بیش از 50 درصد سلولیت‌ها علت غیرعفونی دارند و وجه مشترک این نوع بیماری اشتراک و قرابت علت‌ها و زمینه‌های آن با بیماری‌های روماتیسمی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار