کارشناس برجسته دینی فرهنگی یزد آثار حاضر مرتبط با فرهنگ رضوی در جشنواره فیلم و کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد را کمرنگ ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 21 November 2018

حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی‌نژاد از جشنواره رضوی و لزوم توجه به آن گفت و اظهار داشت: وجود جشنواره رضوی در بین جشنواره‌های کشور اقدام شایسته و خوبی است اما مسئولان جشنواره باید به حضور فیلم‌هایی با موضوع و محور رضوی توجه بیشتری کنند.

وی آثار جشنواره درباره فرهنگ رضوی را پایین ارزیابی کرد و گفت: نگاه به سیره رضوی در این جشنواره مناسب نبود و می‌توان گفت چیز قابل توجه و فرهنگ‌ساز درباره سیره رضوی دیده نشد.

بیشتر بخوانید
استقبال خوب تماشاگران از یک فیلم یزدی/ "سرپیری" مخاطبان جوان دارد

یزد| جشنواره فیلم رضوی، مجالی برای گفت‌وگوی فرهنگیِ فیلمسازان در باب سینمای دینی است

تاکید امام جمعه یزد بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در حوزه فیلم‌سازی رضوی

مهدوی‌نژاد ادامه داد: تولید آثار مناسب واکنش قطعی و مناسب مردم را در پی دارد و اگر اثر قابل ملاحظه‌ای ساخته شود استقبال مردم را در پی دارد و این گرایش سبب مطالبه مردم و حمایت هنرمندان می‌شود.

این کارشناس برجسته دینی فرهنگی استان یزد، از بین آثار جشنواره، فیلم مستند "علمدار" را مورد رضایت خود دانست و آن‌ را نزدیک به حال و هوای جشنواره عنوان کرد.

وی درباره راهکارهای مناسب در جهت نزدیک کردن نگاه هنرمندان به محورهای جشنواره گفت: اگر از هنرمند توقع ساخت اثر مناسب داریم باید ملزومات آن را مهیا کنیم و از جمله این ملزومات آن توجیه اهالی هنر در یک بازه زمانی مشخص و در نظر گرفتن مشوقات قوی و راهنمایی مناسب هنرمندان است.

مهدوی‌نژاد تاکید خود را بر ایجاد فضای مناسب فکری و معنوی برای نزدیک شدن هنرمندان به حال و هوای رضوی و ائمه اطهار(ع) گذاشت و از مسئولان درخواست کرد که در برنامه‌ریزی‌های خود وجود این نکات را لحاظ بکنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار