عضو کمیسیون شوراهای مجلس:
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قوانین مترقی در کشور و عدم اجرای آن‌ها، گفت: اگر قوانین عملیاتی نمی‌شوند مشکل اصلی ما نمایندگان مجلس هستیم.
کد خبر: ۶۸۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 21 November 2018

محمدرضا صباغیان ظهر امروز در مراسم سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران در جمع کارگران یزدی با اشاره به اینکه کارگران رکن اصلی اقتصاد و سازندگی هستند، گفت: درواقع در رسانه‌ها و اخبار اصولاً از قشر کارگر تعریف و تمجید می‌شود؛ اما اینکه تاکنون جامعه کارگری هنوز نتوانسته آن جایگاه واقعی خودش را به دست بیاورد، تأسف‌بار است.

وی افزود: درواقع قانون کار در این روز تصویب شده و یک میثاق بین کارفرما، کارگر و دولت بسته شده و حد و حدود همه کسانی که در این میثاق تعریف شده، مشخص و مبرهن است.

نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دورهم نشستن مؤثر و هدفمند نخواهد بود؛ چراکه محتوای این قانون هدفمند و راهگشاست، اظهار داشت: قانون کار ریشه در قانون اساسی دارد و در حقیقت قانون اساسی ما یکی از قوانین پیشرفته در دنیاست؛ کمااینکه اگر امروز قرار بود این قانون اساسی نوشته شود، این‌قدر قدرت به آحاد مردم داده نمی‌شد.

صباغیان با اشاره به اینکه خوشبختانه در قانون کار حقوق کارگر به‌خوبی در نظر گرفته شده که این مهم بسی جای افتخار است، تصریح کرد: در اصل ۳۱ قانون اساسی آمده است که داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آن‌ها که نیاز بیشتری دارند، به‌ویژه روستاییان و کارگران زمینه اجرای این حق را فراهم آورد.

نماینده ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طبق اصل سوم قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی موظف است همه امکانات خود را جهت رفع تبعیض و ایجاد امکانات‏ عادلانه‏ برای‏ همه‏، در تمام‏ زمینه‏‌های‏ مادی‏ و معنوی‏ فراهم سازد، خاطرنشان کرد: درواقع قانون اساسی کشور ما بسیار مترقی و پیشرفته است، اما اگر این قوانین عملیاتی نمی‌شوند، مشکل اصلی ما نمایندگان مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه در حقیقت ما پاسدار قوانین و ناظر هستیم و بایستی از حقوق کارگر و کارفرما و همه مردم در قانون اساسی دفاع کنیم و اگر جایی قانون اجرا نشود، ما مقصر هستیم، عنوان کرد: به دلیل اهمیت این روز را اختصاصاً مرخصی گرفتم تا برای این جلسه خدمت دوستان برسم؛ چراکه عقیده دارم که حق کارگر در جامعه نبایستی ضایع شود.

صباغیان ادامه داد: در حال حاضر افرادی هستند که خیلی خوششان نمی‌آید که مردم از قوانین سر دربیاورند؛ چراکه قانون حقوق مردم است و اگر فرد از آن آگاه باشد، از حقش دفاع می‌کند. درواقع دانستن در هر جامعه‌ای آزادی می‌آورد و آزادی هم جلوی ظلم و زیاده‌روی را می‌گیرد.

صباغیان با بیان اینکه قانون کار باید حلاجی بشود و باید کارشناسان بیایند درباره آن بحث کنند، اذعان کرد: انتظار این است که در این روز از چند نفر از کارگران هم دعوت می‌شد و در اینجا صحبت می‌کردند؛ چراکه ما نیازمند این هستیم تا این صحبت‌ها و مشکلات گفته شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان با اشاره به اینکه امروزه مسئولیت ما سنگین است و بایستی جوابگوی مردم باشیم، یادآور شد: درواقع بنده قدردان هرگونه انتقادی هستم؛ چراکه انتقاد در بیشتر مواقع کارساز است و می‌تواند در راستای اصلاح ما گام بردارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار