مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ظرفیت های قانونی ایجاد شده در ورزش گفت: خوشبختانه قوانین مصوب شده در برنامه ششم توسعه کمک شایانی به ورزش استان یزد کرده است.
کد خبر: ۶۸۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 19 November 2018

مسعود شریعتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد ضمن تقدیر از حضور مسئولین استان در برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: ورزش بحث مهم و غیرقابل انکار در توسعه سلامتی و شادابی در جامعه است که امیدوارم از ظرفیت های ورزش در بخش های مختلف در ادارات نیز استفاده گردد.

وی افزود: در بحث ورزش و جوانان استان موفقیت های بسیار ارزشمندی را داشته و در دولت تدبیر و امید پیشنهادات خوبی برای ورزش و جوانان ارائه و در برنامه ششم نیز قوانین خوبی وجود دارد و دولت هم کمک های مناسبی در این زمینه معمول داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: واگذاری زمین از طریق منابع طبیعی به صورت مجانی یا اجاره 90 ساله جهت احداث باشگاه ورزشی و موضوع 27 صدم درصد از ارزش افزوده مالیاتی جهت اجرای پروژه های ضروری ورزشی که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته از جمله این قوانین است.

شریعتی در ادامه به ظرفیت ماده 6 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) با موضوع تغییر کاربری و مصوبه سال 1396 شورای برنامه ریزی و عدم اشرافیت برخی دستگاه های استان بر موضوع قانون مزبور اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه همکاری بیشتر ادارات را نیازمندیم .

وی خاطرنشان کرد: در موضوع ماده 18 متقاضی نداشتیم ولی بحمدلله در اجرای ماده 10 قانون الحاق 2 ، خیرین متعددی برای حضور در ورزش می باشند و این نوید بسیار خوبی از ورود خیرین به پروژه های ورزشی است به طوریکه در سال 95 ، 25 پروژه ، در سال 96 تعداد 35 پروژه خیری داشتیم.

وی با ارائه لیستی از پروژه های خیری در خصوص ظرفیت ماده 27 قانون الحاق 2 بیان نمود: کلیه پروژه های نیمه تمام با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با تشکیل کمیسیون های مربوطه در مراحل اجرایی خود قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان به ظرفیت ماده 53 قانون الحاق 2 اشاره و به عدم همکاری برخی از دستگاه های اجرایی استان در توسعه ورزش کارکنان علیرغم مکاتبه مبنی بر معرفی نماینده ای جهت امر ورزش ، گزارشی از حضور بیش از 10 نماینده از یزد برای اولین بار در ورزش استان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی و برنامه چهلمین سالگرد انقلاب در استان با افتتاح 40 پروژه ورزشی و مهترین آن سالن بین المللی اسکواش را ارائه نمود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در پایان اظهار داشت: ظرفیت قانونی بند چ تبصره 7 قانون برنامه برای قابل قبول بودن هزینه مودیان مالیاتی در امر ورزش از ظرفیت های دیگر و قابل پیگیری است که کلیه مالیات دهندگان می توانند هزینه هایی که برای ورزش با تایید اداره کل ورزش و جوانان می کنند مورد قبول هزینه های مالیات باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار