رئیس اداره منابع طبیعی:
یزد - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز می‌گوید: طرح بذرپاشی در سطح 50 هکتار از مراتع این شهرستان در دهستان تنگچنار با گونه‌های بادام‌کوهی، درمنه کوهی و آنغوزه شیرین آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 19 November 2018

 سید علی باقری افزود: تثبیت خاک، افزایش تولید علوفه و بهره‌برداری از گیاهان صنعتی از اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه این عملیات تا پایان سال 1397 ادامه دارد، پیش‌بینی کرد: با توجه به نزولات جوی مناسب، پوشش گیاهی منطقه به نحو قابل‌توجهی افزایش یابد.
به گفته این مسئول، اهمیت پوشش گیاهی مراتع در تولید خوراک دام، نفوذ آب باران، تولید گیاهان دارویی، اشتغال‌های جانبی و همچنین اثرات زیست‌محیطی در تولید اکسیژن و کاهش گاز دی‌اکسید کربن مؤثر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز اشاره‌ای به میزان بودجه اختصاص‌یافته برای اجرای طرح نکرد و بر تداوم انجام آن با همکاری مردم در مناطق روستایی بخش مرکزی و مراتع منطقه تأکید کرد.
باقری، سطح عرصه منابع طبیعی مهریز را 600 هزار هکتار ذکر کرد که برای حراست از آن‌ها به همکاری و همیاری تمام مردم و مسئولان نیاز است.
دهستان تنگچنار با سه هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 50 هزارنفری این شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار