سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد به منظور ارتقای فرهنگ عمومی جهت استفاده از كارت‌هاي شهروندی، کرایه‌های نقدي اتوبوس‌هاي شهري که با کارت شهروندی 500 تومان است را به 1000 تومان افزایش داد.
کد خبر: ۶۸۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 19 November 2018

قصه کارت شهروندی از آن جایی شروع شد که شهرداری‌ها به فکر تسهیل ارائه خدمات شهری به مردم افتادند و به جای دست به دست شدن پول و همچنین بروز تخلفات احتمالي در بخش‌های مختلف، کارت‌هاي شهروندی را در راستای بهره‌مندی عموم از خدمات شهري ارائه كردند.

بر همين اساس نيز خدماتی شامل استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، طرح‌هاي پسماند شهري، استفاده از ایستگاه‌های دوچرخه و ديگر موارد، از طريق همين كارت‌ها قابل استفاده بود.

یکی از مهمترين استفاده‌هاي کارت شهروندی كه سرآغاز ارائه ساير خدمات اين كارت نيز بود، استفاده از آن براي بهره‌گيري از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی بود و از طريق آن پرداخت الکترونیکی جايگزين پرداخت نقدي شد.

هر چند اين روش و استفاده از كارت شهروندي در بين بسياري ازشهروندان رواج يافته و غالباً نيز به استفاده از آن تمایل دارند اما با گران شدن بلیط اتوبوس‌ها و برابری قیمت بلیط الکترونیمک و با بهاي نقدی استفاده از اتوبوس، بسياري از مردم دوباره به سمت پرداخت نقدی بهاي اتوبوس‌ها روی آوردند.

به همين دليل نيز سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري يزد مانند کلانشهرهای کشور به منظور فرهنگ‌سازی مردم جهت استفاده از کارت شهروندی و کنترل تخلف احتمالي رانندگان، هزینه بلیط نقدی را افزایش داده است تا شاید مردم از اين طريق به استفاده بیشتر از کارت شهروندی روی آورند.

«محمدرضا شفیعی» رييس اين سازمان از افزایش نقدینگی کرایه‌های اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی در یزد خبر داد و گفت: شهر یزد متناسب با شهرهای کلان کشور مانند اصفهان و تهران و مشهد کرایه نقدی اتوبوس‌ها را در مقایسه با قیمت بلیط الکترونیکی تا دو برابر افزایش داده است.

وی با اشاره به لازمه افزایش قیمت بلیط نقدی برای استفاده از کارت شهروندی، تصریح کرد: هر چند مردم ملزم به استفاده از کارت شهروندی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هستند اما بعضا برخی افراد به جای استفاده از کارت شهروندی سهوا یا عمدا از پول نقد استفاده می‌کنند لذا برای ارتقای فرهنگ عمومی در استفاده از بلیط شهروندی کرایه‌های اتوبوس که با کارت شهروندی 500 تومان می‌شود به صورت نقد 1000 تومان خواهد شد.

این مسئول از افزایش 12 درصدی کرایه‌ تاکسی‌ها در یزد خبر داد و گفت: ورودی کرایه‌های تاکسی 2000 تومان و تنها هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر 12 درصد رشد داشته است.

شفيعي در پايان نيز ابراز امیدواری كرد كه مردم نسبت به استفاده از کارت شهروندی در راستای کاهش تخلفات رانندگان و فرهنگ‌سازی در این زمینه همكاري لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار