رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه 335 هزار نفر در سه هزار و 700 واحد تولیدی مشغول کار هستند، گفت: هم اکنون بیش از 800 نوع کالا در این استان تولید می شود که 407 قلم آن به 93 کشور دنیا صادر می شود.
کد خبر: ۶۸۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 18 November 2018

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه یکی از رسالتهای وزارت صمت توجه به ساماندهی نظام توزیع کالاست، گفت : برابر قانون ، این مجموعه می بایست نظارت و حفظ تعادل بهای تولیدات داخلی و کالاهای وارده به کشور و بررسی شرایط تولید و توزیع تا مصرف را انجام دهد که برای تحقق این نوع قانون باید شبکه توزیع موثر و نظام مند کالا ایجاد شود.
وی افزود: سازمان صمت به عنوان متولی تلاش می کند تا واحدهای کوچک صنفی هم در بحث تسهیلات و آموزش ارتقاء پیدا کنند .
رئیس سازمان صمت یزد ، ابزار رسیدن به شبکه توزیع موثر و نظام مند کالا را وجود واحدهای صنفی کوچک ، فروشگاههای زنجیره ای و هایپر مارکتها و فروشگاهها اینترنتی که در حال تحقق است عنوان کرد.
علمدار یزدی تصریح کرد: فروشگاههای بزرگ زنجیره ای طبق قانون در نظام صنفی فروشگاهی است که تحت مدیریت متمرکز و با نام تجاری حداقل در 2 فروشگاه به عرضه کالا و خدمات مبادرت کند که متولی آن در استانها سازمان های صمت هستند.
وی درباره ویژگیهای این فروشگاهها هم گفت: کم کردن حلقه های توزیع ، نظارت بر توزیع کالا ،رساندن اقلام های تنظیم بازار به دست مردم ، جلوگیری از فروش کالاهای غیر استاندارد ، بهبود نسبی ترافیک شهری و حذف مسافرت های درون شهری غیرضروری ، صرفه جویی در مصرف وقت و انرژی ، استفاده از ابزار و روشهای نوین نگهداری ، چیدمان ، حمل و نقل رعایت استانداردهای توزیع کالا همراه با حذف کمترین هزینه و زمان گوشه ای از مشخصات فروشگاههای بزرگ است.
این مسئول درباره جایگاه کشورمان از سهم فروشگاههای زنجیره ای اظهار داشت: جایگاه ایران در این خصوص بین هفت تا 10درصد اعلام می شود که این رقم در دنیا 50 درصد و در کشورهای پیشرفته صنعتی 80 درصد است که مابه التفاوت این فاصله را در کشور ، صنوف انجام می دهند.
استان یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی دارای حدود سه هزار و 600 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی است و یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که شامل 85 درصد جمعیت شهری و 15درصد روستایی است.
تعداد 236 هزار نفر (حدود 70 درصد) از افراد فعال در واحدهای تولیدی استان در بخش صنعت، معدن و خدمات مشغولند .
هم اکنون 110 شعبه فروشگاههای بزرگ در مرکز استان و 30 عدد آن در شهرستانها قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار